סוגיית השבת הגיעה למתחם שרונה מרקט והמסורת הירושלמית גברה על התל אביבית, לפחות בעסק אחד שעומד להיפתח במקום. כך עולה מההסכם שנחתם בין רשת מעדני צדקיהו לבין מפעילי המתחם הצמוד לקריה.
ירון צדקיהו, המתחזה והעוקץ מה בצלחת של מלך החמוצים? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
מעדני צדקיהו אמורים לפתוח את המעדנייה שלהם לקראת סוף החודש הנוכחי. על פי מה שמסתמן כעת הם יהיו בין העסקים הבודדים במתחם שיהיו כשרים ויישארו סגורים בשבתות.
מתחם המסחר אמור להתחיל את פעילותו בתוך מספר שבועות, באיחור של שלושה חודשים לעומת התכנון המקורי. הוא יכלול כמאה חנויות ועסקי מזון, שיציעו ברובם סחורת פרימיום. המעדנייה של צדקיהו נכנסת למעשה לשוק המקורה הגדול ביותר בארץ, ששטחו 8,700 מ"ר.
המתחם יהיה פתוח כל ימות השבוע וגולת הכותרת תהיה הפעילות שלו בשבתות. למעשה, השבת צפויה להיות אחד מימי השיא בפדיון בתי העסק ומבחינת מספר המבקרים, ויהיה מעניין לבחון איך תשפיע סגירת המעדנייה ביום הזה על הרווחיות של העסק.
ירון צדקיהו, מבעלי הרשת: "בהתחלה אכן היה עיכוב בחתימה שלנו מול יזמי שרונה מרקט, בגלל נושא השבת. היזמים של השוק רצו שנפתח בכל ימות השבוע כמו כל העסקים השכנים, אבל בסוף שכנענו אותם והם הסכימו לקבל אותנו כפי שאנחנו. הכשרות והמסורת הם חלק מהאופי של העסק שלנו. אנחנו ירושלמים שבאים לתל אביב אבל נשארים ירושלמים. למיטב ידיעתי יש אולי עוד עסק אחד או שניים שיהיו כשרים וסגורים וכל שאר המתחם יעבוד בשבת".
החנות של מעדני צדקיהו תהיה בשטח של 60 מ"ר ותציע את כל מגוון המוצרים הכשרים של הרשת, מגבינות, סלטים וחמוצים ועד לאוכל מוכן. לקראת הפתיחה של המקום עברה הרשת תהליך של מיתוג מחדש ואף החליפה את הלוגו שלה.
לרשת צדקיהו, שנולדה בבסטה בשוק מחנה יהודה בשנת 1967, יש כיום שישה סניפים - חלקם בתוך מרכולים של רשת 'עדן טבע מרקט' ברמות ובישפרו סנטר שבמודיעין.