נסיעה שגרתית במענה לדיווח על אירוע שהיה בו חשש לחיי אדם הסתיימה בתאונה מחרידה ובמותו של רס"ר עופר קנריק, שוטר בתחנת שלם בעיר. רב־פקד יפתח (יפתי) אורי, חברו הטוב ביותר שהיה גם מי שהכניס אותו למשטרה, סופד לו: "היה ברור שמקומו במשטרה".
ירושלים: ה'סמל החילוני' לא יפעל בשבתות ערבים נגד הפיכת עין כרם לאתר מורשת עולמי
בערב שבת בשבוע שעבר התהפכה ניידת המשטרה שבה נסעו רס"ר קנריק ושוטרת נוספת ברחוב הנטקה שבשכונת קרית יובל. בעקבות התאונה נפצע רס"ר קנריק באורח אנוש, פונה לבית חולים ושם נקבע מותו. השוטרת שהיתה איתו נפצעה באורח בינוני. נסיבות האירוע עדיין נבדקות ונכון לעכשיו לא ברור מה גרם לתאונה.
"ישבנו כמה שוטרים בערב שבת להתכונן למבחן, ופתאום הטלפון צלצל", משחזר רפ"ק אורי את הרגע בו בישרו לו על האסון. "על הקו היה מפקדו של עופר. בהתחלה לא הבנתי למה הוא מתקשר, כי אני בקורס ולא נמצא בגזרה של עופר, ואז הוא אומר לי שעופר נהרג. ברגע אחד נפער בי חלל עמוק, וככל שחולפים הימים הוא רק הולך וגדל".
רס"ר קנריק השאיר אחריו אישה, ילדה ותינוק שנולד לפני שלושה שבועות בלבד. "אני זוכר את הברית - זה היה אירוע משמח. עופר אהב את המשפחה ויותר מזה הוא אהב את השילוב שלה בחיי המשטרה", מספר רפ"ק אורי.
לדבריו, הקשר שלו עם חברו החל כשקנריק היה רק בן חמש וחצי ואורי 'אימץ' אותו במסגרת פרויקט 'אח גדול'. "בדרך כלל אנחנו מחויבים במסגרת הפרויקט לפגישה של אחת לשבוע, אבל מהר מאוד המפגשים הפכו תכופים יותר והעניין הפך לשגרה", הוא משחזר. "אני זוכר שהוא התלהב נורא מניידת המשטרה כשהיה צעיר. בהמשך לקחתי אותו לפעילויות ביחידת הכלבנים ויחידת הפרשים. כל דבר שהיה קשור במערך המשטרה ריתק אותו מאוד".
כעבור כמה שנים, כשהתבגר, החליט קנריק להתגייס למשטרה. תחילה הוא שירת במפלג המיעוטים ולאחר מכן עבר לתפקידו האחרון כסייר במרחב מוריה. "הוא נהג להתייעץ איתי על לימודים, משפחה והרבה דברים אחרים. למרות שאנחנו לא אחים ביולוגיים הרגשתי מהר מאוד שאנחנו אחים לכל דבר. מפגשי משפחות, אירועים, ארוחות שישי יחד – התנהגנו ממש כמו משפחה".
במהלך טקס ההלוויה הושמע השיר 'והגשם' של הזמרת לאה שבת, בביצוע שהקליט לאחרונה רס״ר קנריק לרעייתו.
מפקד מרחב מוריה, ניצב משנה קובי דוידיאן ספד לו בהלוויה: "שעה לפני סיום המשמרת, בכביש המוביל לשכונת קרית יובל, השכונה שבה גדלת ושבה אתה מתגורר עם רעייתך והילדים, בדרכך לאירוע שהיה בו חשש לחיי אדם, איבדת את חייך בתאונת דרכים. יהיה זכרך ברוך".