ביקיני? לא בירושלים. העירייה הסירה לאחרונה שלטי חוצות רבים של חברת האופנה קסטרו שהראו דוגמניות צעירות בביקיני חושפני. העילה להסרה: לחץ כבד מצד חברי המועצה החרדים.
הדרת נשים גם על צעצועים היחידה הסמויה שתחשוף הדרת נשים באוטובוס כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בשבוע האחרון הותקנו במספר רב של לוחות פרסום ברחבי העיר מודעות של קולקציית בגדי הים החדשה של קסטרו, שבהם כיכבו צמד הדוגמניות האחיות נוי והדר בנות ה־16. השתיים נראו לבושות ביקיני ועוררו את זעמם של רבים, שמחו על חוסר ה'צניעות'.
את הכפפה הרימו בסופו של דבר סגן ראש העירייה חיים אפשטיין וחבר המועצה ישראל קלרמן, שדרשו מהעירייה לדאוג להסרת הפרסומות. ואכן, בתוך יממה התמונות שנתלו שהוצבו בשולי הריכוזים החרדים הוסרו.
בלשכת קלרמן טענו כי למרות הוראת בית המשפט, שאסר להדיר תמונות נשים מפרסומים במרחב הציבורי, הפרסום האחרון הפר את הסטטוס־קוו בעיר מאחר שהדוגמניות היו חשופות מדי. בעיתון החרדי 'הפלס' צוטט סגן ראש העירייה חיים אפשטיין, שאמר כי מרבית התלונות הגיעו דווקא מתושבים שאינם שומרי מצוות.
"רוב ברור של תושבי העיר מעוניין לשמור על צביונה היהודי של עיר הקודש ומסרב להכניס לתוכה כל סממן שאינו ראוי ושייך לתרבות העולם הקלוקלת", טען.
לא רק במגזר החרדי זעמו על התמונות. גם לחברת קסטרו הגיעו תלונות על כך מלקוחות. בדף הפייסבוק של החברה הגיבו חלק מהגולשים בכעס על השימוש שנעשה בילדות הצעירות, ואחרים מחו על הצגת התמונות החושפניות שלהן. "פשוט זוועה הפרסומת שלכם", כתבה אחת הגולשות. "הן ילדות, אלוהים שישמור. חסרות דוגמניות בוגרות? מה המסר לילדות?"
גולש אחר, שהגדיר את עצמו 'דתי', כתב: "האם לא הגזמנו?! תמונות כאלו מתאימות למגזינים של פורנוגרפיה, ובטח לא למרחב הציבורי".
בחברה טענו בתגובה שלא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות החרדים.
העירייה: "מוקד העירייה הוצף במאות תלונות של נשים ותושבים מכלל המגזרים על הפרסומת המדוברת, המציגה נשים בלבוש מינימלי וחושפני מאוד ועל כן המחלקה לפרסום חוצות ראתה לנכון להשתמש בסמכותה ולהורות על הסרת המודעות, מכיוון שהן פוגעות באופן חריג ברגשות הציבור.
"יצוין כי ברחבי ירושלים תלויות וימשיכו להיות תלויות פרסומות רבות עם תמונות נשים והעירייה מפרסמת אף היא בפרסומיה הרשמיים תמונות נשים במרחב הציבורי. העירייה תמשיך להקפיד על חופש הביטוי בשלטי החוצות למעט במקרים נדירים מאוד בהם יש פגיעה חריגה ברגשות הציבור".