מפתחים קנביס רפואי באוסטרליה: האוניברסיטה העברית, בשיתוף החברה למחקר ופיתוח של האוניברסיטה 'יישום', חתמה לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה בלעדי עם חברת 'פיטוטק מדיקל' האוסטרלית. המטרה: פיתוח, ייצור ושיווק של מערכות חדשות למתן קנביס רפואי לטיפול במגוון מחלות. שיתוף הפעולה עם חברה זרה מגיע בעקבות האיסור הקיים בישראל על ייצוא קנביס רפואי.
קשיש חשוד בגידול ובסחר של שתילי קנאביס נתפסה: מפקחת כשרות גידלה סמים בביתה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
המערכת מיועדת להגביר את הזמינות הביולוגית של החומרים הפעילים בקנביס. היא מבוססת על טכנולוגיות חדשניות שפותחו על ידי פרופסורים מהמכון לחקר תרופות בבית הספר לרוקחות של הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, פרופסור אברהם דומב ופרופסור אמנון הופמן.
חברת פיטוטק מדיקל הינה חברה אוסטרלית אשר הפכה בחודש האחרון לחברת הקנביס הרפואי הראשונה שנסחרת בבורסה האוסטרלית. חברת 'יישום' הינה האחראית הבלעדית למסחור הטכנולוגיות והפטנטים שמקורם באוניברסיטה העברית. יישום רשמה למעלה מ־8,900 פטנטים על 2,500 המצאות בכל תחומי הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה, כולן מבית האוניברסיטה העברית.
תרופות המבוססות על קנביס נמצאות כיום בשימוש ברחבי העולם, כשאחת הפורמולות המוכרות ביותר ניתנת בתרסיס לפה. הפיתוח החדש של האוניברסיטה ופיטוטק מדיקל יאפשר צריכת קנביס רפואי בצורה מבוקרת, בצורת גלולה או בצורת מדבקה גמישה לשימוש דרך החלק הפנימי של הלחי.
"אנחנו מאוד שמחים לשתף פעולה עם פיטוטק בפיתוח ההמצאות של הפרופסורים דומב והופמן לצורך מתן החומרים הפעילים בקנביס", אמר יעקב מיכלין, מנכ"ל יישום. "קנביס רפואי משמש יותר ויותר למגוון אינדיקציות, דוגמת הפחתת בחילות במהלך כימותרפיה ושיכוך כאבים ועוויתות שרירים בחולי טרשת נפוצה. אין ספק שפיתוח מערכת מתקדמת למתן החומרים הפעילים תסלול את הדרך לשימוש נרחב יותר בתרופות אלו".