האיגלו שניצב בסוף השבוע האחרון בגן השלום שבשכונת הגבעה הצרפתית, נראה לכאורה כעוד אחד משעשועי השלג, אך בפועל, מסתתר מאחוריו סיפור מרגש.
שלג על עירי: נגמ"שים ברחובות ירושלים הנצורה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
יוסי (יושיקו) איוב ז"ל הלך לעולמו ביום שלישי בשבוע שעבר מהתקף לב, יומיים בלבד לפני שהשלג כיסה את ירושלים.
"איוב היה דמות מרכזית ביותר בשכונה. לא היה לו שום תפקיד רשמי אבל רבים היו מגיעים אליו הביתה, מתייעצים איתו מדברים איתו. הוא גידל פה דורות של ילדים, גם אותי בין השאר", מספר יונתן עובדיה, היום כבר בן 31.
"הבית שלו נהיה מעין מרכז קהילתי. לא היה נדיר להגיע אליו הביתה ולראות 15 ילדים מהשכונה משקחים אחד עם השני ומדברים, מאחרון הילדים המופרעים של השכונה, ועד האלה הטובים", ממשיך עובדיה.
איוב, הפך עם השנים לדמות משמעותית ביותר עבור ילדי השכונה, והפעילויות אף התעצמו מחוץ לביתו. "הוא לקח אותנו למסעות, לדיג, לקטוף פירות ולהכין מהם מיצים, ערך עמנו המון פעילויות. הוא בעצם היה דמות חינוכית לכל דבר. עם השנים גדלנו, הוא המשיך להיות חלק מאיתנו והזמנו אותו לחתונות שלנו".
מאיפה הרעיון להקים איגלו? עובדיה: "בשלג שירד לפני 10 שנים, כשכולנו עוד גרנו בשכונה, הוא יזם רעיון לבנות איגלו בגן השלושה. ביצענו את זה, ובניצוחו בנינו איגלו שהחזיק שבועיים. לקחנו צידניות, מילאנו אותם בשלג שהפך לקח, וככה יצרנו את הלבנים.
"פטירתו הותירה אותנו בהלם, וכשירד השלד היה ברור לנו שאנחנו בונים את האיגלו לזכרו - בשדיוק כפי שלימד אותנו, בשיטת הצידניות. המשפחה מאוד התרגשה, כולם שם בכו וזה היה חוויה מאוד חזקה. קשה להסביר במילים כמה הבן אדם הזה היה נוכח בחיים של כל כך הרבה אנשים פה".