אומרים שהירושלמים לא מבינים בחומוס. תנו לנו פינתי, תנו לנו טעמי, אולי אפילו אבו־גוש, ואנחנו נהיה מרוצים. רק לאכול מהר, לנגב עם פיתה, לבלוע - לא ללעוס, להוריד עם קולה או ענבים, לקנח בכמה חמוצים ולהמשיך הלאה. בילוי? יציאה? חפשו במקום אחר.
טיפים, מתכונים ועוד רעיונות שיצבעו לכם את הצלחת כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
אבל בתקופה האחרונה נדמה שתרבות החומוס בעיר קיבלה תפנית. מה שהתחיל במסעדה פה ומסעדה שם הפך תוך זמן קצר למבול של חומוסיות צעירות וטריות שחורתות על דגלן את המונח 'חומוס אחר' - מושקע יותר, מיוחד יותר ובעיקר מזמין יותר לשבת ולהתרווח. לנגב חומוס - ובאותה הזדמנות גם לצאת לבלות. ואכן, בעוד החומוסיות הוותיקות סוגרות את דלתותיהן בשעות אחר הצהריים, החומוסיות החדשות פתוחות גם בלילה ומאפשרות לבליינים לקנח את הצ'ייסרים, הבירות, הוויסקי והוודקה בצלחת מהבילה של חומוס עם גרגירים.
יצאנו להכיר את המקומות החדשים שמובילים את מהפכת החומוס בעיר. על הנייר, המשימה שלי היתה פשוטה: ארבע שעות וחצי, שבע חומוסיות וכתבה אחת, בתקווה שהבטן תשרוד את המסע הקולינרי.
חומוס על הבוקר השעה: 11:15.
המקום: חומוס אבו יו־יו, מדרחוב דורות ראשונים.
המנה: חומוס עם שקשוקה.
הנזק לכיס: 31 שקל.
מה עוד בתפריט: חומוס עם טחינה, עם צנובר, חומוס כרובית, שניצל ושילוב אמיץ של חומוס וגולדסטאר מהחבית כפי יכולתך.
בכמה מילים: הדבר הראשון שקופץ לעין כשנכנסים למקום הן התמונות על הקיר: ירושלים הישנה במלוא תפארתה. הנה רחוב יפו, שם ילדים משחקים באחת השכונות. קצת כמו כל אותן חומוסיות 'אולד סקול', שמתבלות את החומוס בנוסטלגיה.למרות השעה המוקדמת, האווירה במקום מעוררת. יוני רכטר ברקע מזמין אותך לשבת והמנה מגיעה בתוספת פלאפל לא רע בכלל. השילוב בין חומוס לשקשוקה מתאים בדיוק לשעה שבין ארוחת הבוקר לצהריים. רק חסרה כרית, לתנומה של אחרי.
בטח לא ידעתם ש: בדרך למציאת המתכון המושלם ניסו הבעלים, מפאב הבולינט שממול, שילובים שונים ומשונים בתוך החומוס שלהם. פעם אחת אפילו הכניסו לתערובת מייפל וחמאת בוטנים. התוצאה? "חומוס מתוק זה מעניין, אבל לא משהו שכדאי למכור לאנשים", הם מודים.
תשמעו סיפור: כמו בכל מסעדת אכול כפי יכולתך, גם בחומוס אבו יו־יו מתגאים בלוח שיאים מרשים ביותר, שמתנוסס בכניסה למקום. השיא העדכני עומד על 14 מנות לטורף אחד. זמן הבליסה: שלוש שעות בלבד. לסועד שלום.
חומוס אבו יו־יו, דורות ראשונים 7, טל' 6282260
שלושה בסירא אחת השעה: 11:45 המקום: חומוס בן־סירא. המנה: חומוס עם כרובית מטוגנת. הנזק לכיס: 29 שקל. מה עוד בתפריט: חומוס פול, חזה עוף, מרקים, אורז ושעועית ומגוון תבשילים משתנים.
בכמה מילים: המוזיקה הקצבית ברקע לא משאירה מקום לספק - חומוס בן־סירא הוא מקום בילוי לכל דבר. אף על פי שעדיין לא שעת צהריים, המקום מלא יחסית והקהל מגוון. בחור מבוגר שיושב על הבר מזמין חומוס בפיתה, בחורה שנכנסת מבקשת מנה לקחת.הכרובית המטוגנת שלנו מגיעה והתוצאה קצת מאכזבת. השילוב לא מדהים ובעיקר מחזיר אותי לילדות, שאמא מכריחה אותך לסיים את הכרובית מהצלחת. אבל הבעיה הגדולה מגיעה דווקא מתחת לכרובית - שלולית השמן שבתוכה שוחה החומוס. אומרים שיותר מדי מלח במנה מעיד שהטבח מאוהב. יותר מדי שמן? עדיף לא לחשוב מה עבר על האיש במטבח.
בטח לא ידעתם ש: אמו של גבי עדיקה, אחד הבעלים, מגיעה כל בוקר ומבשלת אוכל ביתי שנמכר במקום. המתכונת היא כמו של פעם - מוכרים עד שהאוכל בסירים נגמר.
תשמעו סיפור: חומוס בן־סירא עבר שני שינויים מהותיים. הראשון היה לפני כחמש שנים, עם שינויי במתכון שהקפיץ את החומוס קדימה. השני היה ביום העצמאות האחרון, בדמותו של שיפוץ מקיף שהגדיל את השטח ונתן אפשרות גם לקבוצות של שישה סועדים ומעלה לשבת ביחד.
חומוס בן־סירא, רח' בן־סירא 3, טל' 054-7542954
לימון מוסיף ה־מ־ו־ן השעה: 13:00.
המקום: חומוס ארבעס, נחלאות.
המנה: חומוס עם לימון כבוש.
הנזק לכיס: 25 שקל.
מה עוד בתפריט: חומוס סביח, חומוס מסבחה, סלטים קטנים בצד וקינוחים מפנקים ובראשם המלבי.
בכמה מילים: על רקע מכולת האשפה הענקית, שהפכה לשם דבר בשוק, ניצב לו חומוס ארבעס כמובלעת ירוקה. למה ירוקה? כי זה הצבע השולט במקום. בקירות, בכיסאות וכן - אפילו במנת החומוס עצמה. העיצוב קליל, שמדבר לקהל מאוד צעיר ומאוד 'נחלאותי', אם כי שבזמן שחיכינו למנה נכנסו פנימה גם לקוחות שהשאירו את החיים הסטודנטיאליים הרחק מאחוריהם. על אחד הקירות מתנוססת פינת יצירה עם ציורים של לקוחות, במטרה לעודד את עונת המרקים במקום. אבל אנחנו באנו בשביל החומוס והוא מגיע במהי