הטבות והקלות חדשות לסטודנטים שיצאו בשאלה: תוספת זמן במבחנים, התעלמות משגיאות כתיב וחונכים אישיים. אחרי תקופה ארוכה של מאבק על זכויותיהם של היוצאים בשאלה, הצליחה עמותת 'יוצאים לשינוי'', שמייצגת את הצעירים שנטשו את העולם החרדי, להביא לשינוי הקריטריונים באוניברסיטה העברית, שהסכימה להעניק להם הקלות.
לא ייאמן: כך נראים מעונות סטודנטים בבירה רבנים חרדים: לא רוצים סטודנטים בשכונה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בהסכם, שעוגן ב'נהלי הוראה ולימודים', הוחלט להעניק תוספת זמן של 25 אחוז במבחנים לבוגרי החינוך החרדי ולא להוריד להם נקודות על שגיאות כתיב. במקביל הורה שר החינוך היוצא שי פירון להקצות מלגות לימוד ליוצאים בשאלה בדומה לחבריהם החרדים. עקב פירוק הקואליציה התבטל כינוס השדולה למען יוצאי המגזר החרדי בכנסת, שיזמו חברי כנסת חילונים.
הרפורמות הללו מגיעות אחרי תקופה ארוכה שבה היוצאים בשאלה נאלצו להתמודד לבדם עם המעבר החד מעולם הישיבות לאקדמיה והתקשו להשתלב. השנה, אחרי פיילוט של שנתיים, יצא לדרך פרויקט 'יוצאים ללמוד' בשיתוף עמותת 'רוח חדשה', שבמסגרתו מוענקות מלגות לסטודנטים חילונים שמסייעים ליוצאים להשתלב באקדמיה.
"הבנו שלפעמים נוצר קושי גדול בגלל הרקע האישי והחלטנו לכלול בפרויקט גם לימודי מחשבים ומקצועות אחרים", מסביר מנהל המיזם בן אוחיון. על פי התוכנית, הסטודנטים החילונים יעזרו לבוגרי ישיבות ותלמידות סמינרים וילוו אותם בלימודיהם תמורת מלגות של אלפי שקלים. לצעירים החרדים לשעבר יוצמדו חונכים ואנשי מקצוע שיכוונו אותם מקצועית לבחירת תחום תעסוקה ולימודים.