בית המשפט בפלורידה אישר בשבוע שעבר את הסכם הפשרה שאליו הגיעו ג'יימי אגייאר, אשתו של גומא אגייאר, ואמו ואחיותיו אלן, אדריאנה ואנג'ליקה. במסגרת ההסכם יחולק רכושו של הטייקון בין בני המשפחה.
הקרב על הנכסים מדוע באה ג'יימי אגאייר לישראל? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
הסכסוך בין הצדדים פרץ עם היעלמותו של אגייאר ביוני 2012 באגם פורט לורדייל בפלורידה. כל צד תבע לקבל לרשותו את כל עזבונו של אגייאר, שנאמד בעשרות מיליוני דולרים.
על פי גורמים יודעי דבר, שכר הטרחה של עורכי הדין, שהסתכם במיליוני דולרים, דרבן את הצדדים לזרז את ההגעה להסכם הפשרה. המאבק המשפטי בין השתיים לווה בהאשמות חריפות מצד ג'יימי אגייאר, שטענה שחמותה ביקשה להפריד בינה לבין בעלה, ואילו אלן אגייאר טענה שגומא יצא נסער מביתו ללב ים אחרי שג'יימי הודיעה לו שהיא החליטה להתגרש.
בריאיון שנתנה ל"ידיעות ירושלים" בחודש יוני השנה הכחישה אשתו של גומא את הדברים בתוקף.
"מעולם לא רציתי להתגרש מגומא, גם לא אחרי כל מה שעברנו. במשך שנים נלחמתי בכל כוחי לשמור עליו, על בריאותו ועל שלמות משפחתנו", אמרה.
על פי ההסכם שהושג כעת, ג'יימי אגייאר, שיוצגה על ידי עו"ד אפי אברמזון, תקבל לידיה את הפנטהאוז הענק והמפואר בשכונת ממילא, ששופץ ועוצב בכסף רב. האם אלן ושתי האחיות של גומא, שיוצגו על ידי עו"ד מאיר הלר, ייצאו גם הן בהון גדול ויקבלו שמונה דירות שהיו בבעלות הטייקון בשכונת ימין משה וברובע היהודי.
על פי הערכת שמאי, שמונת הנכסים שווים 27 מיליון דולר והבית בממילא שווה 17 מיליון דולר.
כ־15 נכסיו אחרים של אגאייר יחולקו בצורה הבאה: שליש מהנכסים יעברו לבעלות ג'יימי, שליש יעברו לארבעת ילדיו והשליש האחרון יימסר לאלן אגייאר ובנותיה. מכירת כל הנכסים תעבור לטיפולו של עו"ד הלר, שיהיה מנהל העיזבון. בימים הקרובים אמורים הצדדים לפנות לבתי המשפט בישראל, שגם בהם הוגשו תביעות במקביל לבית המשפט בפלורידה, כדי שיאשרו את הסכם הפשרה.
גורם המקורב לנושא: "ג'יימי סבלה מאוד בשנתיים האחרונות והיא עדיין אוספת את השברים. לנגד עיניה עמד הניסיון לחזור למהלך חיים תקין, למען ילדיה".
על פי גורמים המעורבים בפרטים, בית המשפט בפלורידה צפוי להכריז בימים הקרובים על מותו של גומא אגייאר.
עורכי הדין הלר ואברמזון סירבו להגיב לידיעה.