שריפת חורש וצמחיה השתוללה אחר הצהריים (ראשון) בסמוך לשכונת הר חומה. 12 צוותי כיבוי והצלה מתחנת מרחב ״הבירה״ פעלו בזירה. במשטרה ובכיבוי האש נבדק החשד להצתה.

2 צפייה בגלריה
השריפה בהר חומה
השריפה בהר חומה
השריפה בהר חומה
(צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד פעולות הכיבוי בשכונת הר חומה

מהמשטרה נמסר כי ״לאחר פעולות הכיבוי מהאוויר ומהקרקע בליווי מסוק משטרתי ומטוסי הכיבוי, ובתום הערכת מצב שהתקיימה עם כלל הגורמים, בראשות סגן מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים ומפקד כב״ה מחוז ירושלים, התושבים שפונו מקו הבתים הראשון שבסמוך לשריפה- הורשו לשוב לבתיהם. לוחם אש אחד פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קל (עפ״י גורמי הרפואה) כתוצאה משאיפת עשן. הצירים שנחסמו בשכונת הר חומה, נפתחו מחדש לתנועת כלי רכב. כוחות הכיבוי ממשיכים לפעול בשעה זו להשגת שליטה על האש וכיבוי השריפה, והשוטרים ממשיכים לפעול באזור. בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות השריפה בסיוע חוקר דליקות של כבאות והצלה״.
לוחמי האש ביצעו פעולות לכיבוי מוקד השריפה ומניעת התפשטות השריפה. לוחמי האש מגנים על קו הבתים הראשון, ובנוסף בוצע פינוי בית ספר יסודי, גן ילדים ומספר בתים הנמצאים ברחוב הסמוך לשריפה בהר חומה. כמו כן למקום הוזנקו 4 מטוסי הכיבוי של טייסת יחידת אלעד, בכדי לסייע מהאוויר לכוחות הקרקע.
אחד מתושבי השכונה סיפר ל-mynet: ״בסביבות 2 הגעתי והיה מוקד שריפה קטן, התחילו לטפל בו, אין לי מושג איך הוא התפתח למימדים כאלה. לאחר מכן הגיע טנדר וכרז לתושבים להתפנות מבתיהם. כרגע בשכונה יש פקקי ענק והרחובות פה סגורים״.
תושבת רחוב אריה בינה, תמי סמוחי שפונתה מביתה מספרת: "זו היתה הצתה. זה לא נעים מדכא לא מספיק מה שקורה במדינה זה לא עשה לנו הכי טוב במצב שלנו. הרגשתי חרדות פנימיות. העשן מחניק ונכנס לתוך הבתים. אני לא יודעת מה קורה, אני רוצה לחזור הביתה ולא יודעת מה קורה שם נקווה שנשמע בשורות טובות מכל הכיוונים״.

2 צפייה בגלריה
השריפה בהר חומה
השריפה בהר חומה
השריפה בהר חומה
(צילום: דוברות המשטרה)

פורסם לראשונה: 15:36, 19.05.24