תושבים בשכונת טלביה שבמרכז ירושלים מדווחים בימים האחרונים על תופעת ונדליזם חדשה שטרם נראתה באזור ובספק בעיר כולה — תלישה סדרתית של מזוזות מהמשקופים בדלתות הכניסה לדירות בשכונה. נכון לעכשיו, טרם ידועה זהות העוקרים וסיבת המעשה, אך על פי הערכות ראשוניות, הרקע לאירוע הוא פלילי. במשטרת ירושלים נפתחה חקירה.
3 צפייה בגלריה
תלש מאות מזוזות
תלש מאות מזוזות
תלש מאות מזוזות
(צילום: מהרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א)

"אנחנו מנסים לטפל בזה ברמה השכונתית עד כמה שאפשר", אומר טל קופל, תושב השכונה שמתגורר בסמוך לבתים בהם נעקרו המזוזות. "גורם עלום עקר מזוזות מעשרות בתים משותפים בשכונת טלביה. בכל בית יש לפעמים גם 15 ו-20 דירות, כך שאנחנו מדברים על מאות מזוזות שנעקרו. בעשור האחרון לא ידוע לי על דבר כזה שקרה, בטח שלא בקנה מידה כזה. המשמעות הסמלית פה היא מזעזעת כי מזוזה היא סימן של נוכחות של יהודי ועקירת המזוזה משמעה: אין לך מקום פה".

3 צפייה בגלריה
תלש מאות מזוזות
תלש מאות מזוזות
תלש מאות מזוזות
(צילום: מהרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א)

קופל מסייג ואומר שייתכן ולא מדובר באירוע לאומני וייתכן שמדובר במעשה של אדם פרטי בשכונה, אולם ההשלכות קשות: "מהחוויה האישית שלי מדובר בטרור תודעתי של ממש. זה גורם לאימה ולפחד לצאת בחושך. הסיטואציה של מישהי שמחליטה להוציא שקית זבל באחת בלילה אחרי יום ארוך, והיא פותחת את הדלת ובדיוק 'עוקר המזוזות' הזה נמצא מולה. מה הוא עושה ברגע הזה? מה הוא מחזיק ביד? למעשה - זה יוצר פחד באלפי תושבי השכונה והשכונות הצמודות. הבית שלי הוא מרחק הליכה מחלק מהבתים שנעקרו בהן מזוזות. מה מונע ממנו לעשות זאת גם אצלי?".

3 צפייה בגלריה
 הדיירים עדיין בחוסר ודאות. טלביה
 הדיירים עדיין בחוסר ודאות. טלביה
נחשבת לשכונה בטוחה. טלביה
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

מהמשטרה נמסר: ״אמש התקבלו במשטרה בשעות הצהריים מספר תלונות על גרימת נזק ותלישת מזוזות ממספר בנייני מגורים בירושלים במהלך ליל יום העצמאות. מיד עם קבלת הדיווח, פתחה המשטרה בחקירה, ובוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה לחשוף ולאתר את החשוד במעשה. החקירה מתנהלת במטרה להגיע לחקר האמת, ואנו ממשיכים לפעול בנחישות למעצר החשוד במעשה ולמיצוי הדין עמו״.