במהלך הבוקר (שבת) נשמעו היטב בירושלים הדי היירוטים של טילי חיזבאללה שנורו לעבר השומרון, כך גם את הדי היירוט של הטיל שנורה מתימן בחמישי בלילה ונשמע היטב במרכז העיר. למרות חיסולו של נסראללה, ובעוד במרכז הארץ נאסר על קיומן של התקהלויות מעל 1000 בני אדם, בירושלים לעת עתה נמשכת שגרת החיים הרגילה.
הנחיות פיקוד העורף בירושלים
1 צפייה בגלריה
ליאון ואנשי פיקוד העורף בביקור במוסד חינוכי
ליאון ואנשי פיקוד העורף בביקור במוסד חינוכי
ליאון ואנשי פיקוד העורף
(צילום: ארנון בוסאני)

בעוד שבמרכז הארץ עודכנו ההנחיות, בירושלים נכון לעכשיו (שבת) אין כל שינוי בשגרת החיים. ניתן לקיים את כל הפעילויות החינוכיות ללא הגבלות, כך גם כל סוג של התקהלויות — מרכזי קניות, מופעי בידור, חתונות, בתי כנסת ופעילויות תרבות, פעילויות ספורט עממי, מכוני כושר וחדרי סטודיו. מקומות העבודה בירושלים פועלים גם הם ללא כל הגבלה.
יממה לאחר שמסר את ההודעה הדרמטית על תקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה, מסר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודעה ראשונה לאחר אישור חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה באותה תקיפה - והודיע כי בעקבות הערכת מצב שבוצעה הוחלט על שינוי בהנחיות פיקוד העוקף - ויהיה אסור לערוך התכנסויות של מעל 1,000 איש ב"אזורים שונים במרכז". מדובר בגוש דן, אזור השרון, השומרון ואזורים נוספים.
אזורי ההתרעה של ירושלים
בתוך כך, בפיקוד העורף מבקשים מהציבור וגם מהירושלמים לגלות ערנות ולהיות מוכנים לתרחיש בו יתבצע ירי טילים לעבר העיר — יש לוודא שהמרחב המוגן, בין אם מדובר בממ״ד או במקלט, פתוח ונגיש לשימוש. במקרה של אזעקה, זמן ההגעה למרחב המוגן בבירה עומד על דקה וחצי.


שמעתם פיצוצים ולא היתה אזעקה? אין סיבה להילחץ. שירושלים מחולקת למספר אזורי התרעה מפני נפילת טילים. אזעקה באזור מסוים תופעל רק במידה והמערכת של הצבא מזהה כי השיגור בוצע לאזור הספציפי שנתון תחת סכנה.לכן, תושבים בירושלים ששומעים פיצוצים ללא אזעקה יכולים להיות יחסית רגועים שכן האזור שהנם נמצאים בו אינו בסכנה והירי לא מכוון אליו
האזעקות האחרונות שנשמעו בירושלים הופעלו כמעט לפני חצי שנה, ב-14 באפריל 2024 לפנות בוקר — בלילה ההיסטורי של תקיפת הכטב״מים והטילים מאיראן. באותו לילה היה ניתן להבחין היטב ביירוטים וקולות הפיצוצים נשמעו בכל רחבי הבירה.
פורסם לראשונה: 16:57, 28.09.24