צינור המים הראשי של ירושלים התפוצץ לפנות בוקר (שלישי) והביא לזרימה חזקה של כמויות מים גדולות לשכונת עמק התימנים שבעין כרם. דיווחים רבים התקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבים העידו על שיטפון והצפה משמעותית עם זרימת מים חזקה וסיפרו כי המים נכנסים לחלק מבתי המגורים. צפו בתיעוד:
פיצוץ צינור המים בשכונת עין כרם
4 צפייה בגלריה
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
(צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

"זה היה חורבן, התעוררתי בארבע בבוקר מרעש נוראי ןחשבתי שמדובר בפיגוע, זה היה נורא, ואז החשמל הפסיק לפעול הדלקתי שני נרות ונעמדתי ליד החלון״, סיפרה ל-mynet דליה חרפוף, תושבת עין כרם שביתה הוצף. ״חשבתי שאני חולמת, שמעתי גל של מים, פח הצפרדע נגרר עד הבית שלי, הרכב הפרטי שלי הוצף עד חציו. אי אפשר היה לצאת מהבית, המים הגיעו עד לברכיים״.
4 צפייה בגלריה
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
(צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

ליאל תמוז, תושב השכונה סיפר: ״בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר שמעתי רעש כמו של מסוק עוצמתי ומיד לאחר מכן זרימה אדירה בתוך ערוץ הוואדי, מיד הבנתי מה קורה, שיש פיצוץ בקו המים, והודעתי בקבוצות הווטסאפ של התושבים, יצאתי החוצה ביקשתי שיתקשרו למוקד העירוני. כשהגעתי היו כבר כוחות של כיבוי אש ומשטרה שפעלו במקום". אפרת גיאת תושבת השכונה העידה: "מתוך שינה שמענו רעש מאוד חזק, חשבנו בתחילה שמדובר במסוקים בגלל הקרבה לבית החולים הדסה עין כרם, יצאנו החוצה לראות מה מדובר וראינו זרימה עצומה של מים, חשבתי ישר שמדובר באירוע חבלני כמויות אדירות של מים. אפילו בחורף הכי גשום לא היה דבר כזה. אתמול עברו כל כך הרבה קבוצות של מטיילים בוואדי ואם זה היה קורה בשעת יום זה היה יכול להיגרם כאסון נוראי״.
4 צפייה בגלריה
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
(צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

״כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים במשטרה בפיקודו של מפקד תחנת מוריה נצ״מ שלומי בכר, הוזעקו למקום והחלו לפעול יחד עם כוחות כב״ה לחילוץ לכודים מבתיהם״, נמסר מהמשטרה. ״בעקבות ההצפה החזקה והשיטפון המשמעותי, לא היו נפגעים עד כה, אולם נגרמו נזקים למספר בתי מגורים, אחד מהם הוגדר כמבנה מסוכן על ידי גורמי המקצוע בעירייה. בנוסף נגרם נזק למספר כלי רכב שחנו במקום - שחלקם אף התהפכו. כמו כן נגרם נזק גם לכביש ולתשתית במקום״.

4 צפייה בגלריה
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
השיטפון בעין כרם
(צילום: כיבוי והצלה ירושלים)

בתוך כך, לוחמי האש מתחנת מרחב "הבירה" פעלו לאורך הלילה לחלץ לכודים וביצעו סריקות אחר לכודים בהצפת ענק שנגרמה בשכונה. ״לוחמי האש הגיעו במהירות למקום וחילצו מספר אנשים שנלכדו בשיטפון כולל אדם שנלכד ברכב במרכז הזרימה של המים מקור השיטפון הוא ככה"נ, צינור מים ראשי שנמצא במעלה השכונה והתפוצץ, דבר שגרם לכמויות אדירות של מים לזרום אל בתי ורחובות שכונת "עמק התימנים". בשלב הזה, לא ידוע על נפגעים באירוע, או לכודים נוספים. טפסר משנה אלי אדרי מפקד תחנת מרחב "הבירה" "החל משעות הבוקר המוקדמות, אנחנו פועלים בכוחות גדולים בשכונת "עמק התימנים" בעקבות הצפה וזרימת מים אדירה ששטפו את בתי השכונה. לוחמי האש בסיוע המשטרה, סרקו את הבתים בשכונה, וחילצו מספר אנשים שנלכדו בשיטפון. למרבה המזל, הודות לפעולה המקצועית והמהירה של לוחמי האש ומשטרת ישראל, אין נפגעים באירוע", נמסר.


מתאגיד הגיחון נמסר: ״הלילה בסביבות השעה 03:00 התפוצץ צינור המים הראשי המספק מים לירושלים בין שכונת עין כרם לכיוון שדרות הרצל. מיד עם גילוי התקלה יצאו צוותי החירום של התאגיד למקום והחלו בעבודות לתיקון הצינור. יצויין כי העבודות נעשות בתיאום עם עיריית ירושלים, כיבוי אש והמשטרה. אספקת המים לתושבי עין כרם ממשיכה כסדרה, והתיקון צפוי להימשך על פי הערכות כ 24 שעות. כתוצאה מפיצוץ הצינור אין אספקת מים למרכז ציפורי, תאגיד הגיחון דואג לספק מים למקום באמצעים חלופיים״.
פורסם לראשונה: 08:59, 25.06.24