עשרות מקומות חנית כחול-לבן ברחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה הוסבו לאחרונה לחניות לתושבי השכונה בלבד המחזיקים בתו חניה אזורי, לאורך כל שעות היממה. מדובר בביטול של עשרות מקומות בהם לכל אחד היה מותר להשאיר את הרכב. עכשיו כאמור הפריבילגיה הזו תינתן לתושבי בלבד.
1 צפייה בגלריה
רחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה
רחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה
רחוב אגריפס, שוק מחנה יהודה
(צילום: רועי אלמן)

מדובר ברחובות באזור התחתון של נחלאות — ארנון, אליהו סלמן, הרב בראשי, חכם שלום, ירמוך ונהר פרת, בהם מהיום החניה מיועדת אך ורק לבעלי תו אזורי 6. המהלך נועד לכאורה להקל על ״מצוקת החניה״ של תושבי השכונה.
במקביל, במנהל הקהילתי לב העיר טוענים כי העירייה מתכננת לפתח חניונים במחירים סמליים עבור המבקרים, לצד פתרונות לפריקה וטעינה של סחורות, במטרה לאפשר נגישות טובה יותר לשוק מבלי להכביד על התושבים המקומיים.
המהלך קורה לאחר שבחודש יולי 2024 בחלק העליון של שכונת נחלאות הסמוכה הוצבו מחסומים אלקטרוניים חכמים המאפשרים כניסה לרכבים עם תו אזורי בלבד. כך, בתוך מספר חודשים ספורים, ההגעה עם רכב פרטי לשוק מחנה יהודה הפכה לכמעט בלתי אפשרית.
מעיריית ירושלים נמסר כי ״מטרים ספורים ממתחם השוק, קיים חניון ה"שוקניון", המכיל 750 מקומות חניה במחיר מוזל לכניסה חד פעמית בשעות הערב. חניונים נוספים הנמצאים באזור הם חניון "מנורה", שמציע 450 מקומות חניה לבאי בית העם, אזור מרכז העיר ומתחם השוק, חניון בניין עייני, חניון מתחם כי״ח וחניון מרכז כלל. מהקיץ, אף מופעל שאטל מחניון מנורה אל השוק, והחונים בו זוכים לשוברי חנייה מסובסדים. לבאים מחוץ לעיר, קיימת אפשרות להניח את הרכב בחניוני חנה וסע הפועלים בעיר (הר הרצל ונחל צופים) או אפילו בחניון ספרא, ולהגיע תוך זמן לא רב אל השוק באמצעות הרכבת הקלה.
עיריית ירושלים פועלת במתחם השוק תוך איזון בין צרכי התושבים המתגוררים באזור, בעלי העסקים וקהל המבקרים במקום, ועוסקת ביצירת מקומות חניה, לצד תחבורה ציבורית מהירה, קלה ונגישה אשר מאפשרת הגעה לכלל נקודות העניין בעיר״.