לאחר שיפוץ נרחב: עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, חנכה אמש (ב') את היכל התרבות "בית העם" (ז'ראר בכר) שישמש כאחד ממוקדי התרבות הגדולים והחשובים ביותר בבירה. במסגרת השיפוץ הוחזר הלוגו המיתולוגי "בית העם" אשר היה קיים על חזית המבנה, לאחר כ-40 שנה של היעדרות בכדי לשמר את הנוסטלגיה, ההיסטוריה והערכים של המקום שהיה מרכז תרבות מיתולוגי ששירת את תושבי העיר ומבקריה.
5 צפייה בגלריה
בניין בית העם
בניין בית העם
בניין בית העם המחודש
(צילום: איקי מימון)

מבנה בית העם, בעל ערך היסטורי ומוכר כמבנה לשימור בשל הזיקה למשפט אייכמן שנערך בו בשנת 1961. במסגרת השיפוץ הוקם חדר הנצחה למשפט אייכמן, שבו יוצגו באופן סימולטני בחמישה מסכים, קטעים נבחרים ממשפט אייכמן. בנוסף, תוצג תמונתו של התובע גדעון האוזנר -"האצבע המאשימה". המיצג, הוצב על ידי משפחת האוזנר, בני משפחתו של התובע הראשי במשפט. תכנון השיקום של המתחם, בוצע על ידי אדריכלית סלמה ארד, ממשרד "ארד סימון אדריכלים".
5 צפייה בגלריה
 חדר ההנצחה בבית העם
 חדר ההנצחה בבית העם
חדר ההנצחה למשפט אייכמן
(צילום: קובי סיט)
5 צפייה בגלריה
 חדר ההנצחה בבית העם
 חדר ההנצחה בבית העם
חדר ההנצחה בבית העם
(צילום: קובי סיט)

בסמיכות אליו וכהמשך – נבנה קמפוס ירושלים לאומנויות אשר תוכנן על ידי משרד אפרת קובלסקי אדריכלים, בו ישכנו זה לצד זה בתי הספר הירושלמים הוותיקים הגבוהים לאומנות: בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה, סטודיו למשחק ניסן נתיב, בית הספר לתיאטרון חזותי, והמרכז למוסיקה מהמזרח כמו גם המחלקה לארכיטקטורה של בצלאל, השוכנת בסמוך. ריכוז המוסדות במתחם אחד, יאפשר להם שימוש במתקנים חדשים והמשך פעילות עצמאית לצד הפריה הדדית ואינטרקציה עם הסביבה העירונית.
עם הקמתו של קמפוס בצלאל החדש, יתהווה ציר תרבות מרכזי, לאורך רחוב יפו ועד למתחם בית העם אשר ישלב תעסוקה, מסחר, אומנות, תרבות ומגורים, עירוב שימושים אשר מייצר סביבה שוקקת חיים ומזמינה עבור צעירים וצעירות במרחב האורבני הצפוף. השצ"פ הפתוח בלב המתחם, אשר תוכנן כמקום פתוח ללא מחיצות, מהווה מקום לאתנחתא מהמולת העיר ושטח בו אפשר לקיים הופעות ואירועי רחוב במרחב הפתוח, לצד שגרת היום. הפרויקט יקבע את מרכז העיר למקום מרכזי ושוקק חיים ואת העיר ירושלים כעיר הסטודנטים והצעירים.
עלות הקמת המתחמים, מסתכמת בכ-170 מיליון שקלים: כ- 30 מיליון שקלים לשדרוג בית העם, ו -140 מיליון שקלים להקמת מתחם הקמפוס. ניהול הפרויקט, בוצע על ידי חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי. שיפוץ ושדרוג המבנה, בהובלת עיריית ירושלים והעומד בראשה ובסיוע נדיב ממפעל הפיס והקרן לירושלים, נעשה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל זאת למען רווחת תושבי העיר וסביבתה ועל מנת שהמבנה החדש ימשיך לשרת את הקהילה ולהוות אבן שואבת למופעי תרבות ואמנות בתחומי התיאטרון המוזיקה, הבידור והמחול בירושלים .בית העם ישמש כהיכל תרבות ואומנויות המאחד את המגוון האנושי והתרבותי בעיר, ישמש בית ובמה לאירועי תרבות לקהל המגוון, ליצירה מקומית מקורית, מרחב להפקות מתחום אומנויות הבמה, כנסים בנושאים חברתיים וממגוון רחב של מופעים בתחומי התיאטרון, המחול, המוזיקה, הבידור, הפסטיבלים, הכנסים, ההרצאות והתערוכות.
5 צפייה בגלריה
חניכת בית העם
חניכת בית העם
חניכת בית העם
(צילום: שלומי אמסלם)

5 צפייה בגלריה
חניכת בית העם
חניכת בית העם
חניכת בית העם
(צילום: שלומי אמסלם)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנו ניצבים כאן, במתחם בית העם המחודש, במטרה לחדש את פריחת התרבות במרכז העיר ירושלים כבעבר. עברו ההיסטורי של המבנה, כבית תרבות וכמקום משפטו של אייכמן, משתלב לצד ההווה והעתיד התרבותי של העיר ירושלים. המתחם יהווה אבן שואבת לכלל תושבי העיר, למבקרים ולצעירים מכלל רחבי הארץ אשר יצרכו וייצרו תרבות במרכז העיר ירושלים".
מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס: "מפעל הפיס גאה על היותו שותף מרכזי לחידושו ושדרוגו של מרכז הפיס לתרבות 'בית העם' בירושלים, לשעבר 'ז'ראר בכר'".