פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לאחרונה כתב אישום חמור נגד ד' במסגרתו נטען כי תקף סוהרים בנסיבות מחמירות במתקן שב"ס במגרש הרוסים שם ד' מצוי במעצר. אלא שתיעוד מצלמת אבטחה שהגיע לידי mynet ירושלים מעלה תהיות קשות לגבי עדויותיהם של הסוהרים.

בסרטון ניתן להבחין בהתרחשות אחרת לגמרי — במהלכה ד' מעד, ניסה להיאחז באחד מאנשי הסגל במתקן והותקף בתגובה על ידי סוהרים אחרים. בית המשפט: "הסרטון המתעד את האירועים סותר באופן חזיתי את עדויות הסוהרים הטוענים כי הותקפו על ידי המשיב".
4 צפייה בגלריה
מגרש הרוסים השבוע
מגרש הרוסים השבוע
בית המעצר במגרש הרוסים
(צילום: יצחק טסלר)

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים נטען כי ד' שהה בתא "חללית" באגף 3 ויצא מתאו לקיים שיחת טלפון. כאשר התבקש לחזור לתאו נטען כי סירב להיכנס וביקש לפגוש את מפקד המשמרת. "בכניסה לתא החללית, תפס הנאשם את הסוהר בחולצתו ליד צווארו, דחף אותו בחוזקה. מיד לאחר מכן, החזיקו הסוהרים את הנאשם תוך שימוש בכוח סביר לצורך השתלטות על הנאשם, בסיוע סוהרים נוספים. כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרמו לסוהר נפיחות קלה ביד שמאל, אדמומיות ושתי שריטות בכף היד", נכתב בכתב האישום המייחס לד' אישומים של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
4 צפייה בגלריה
מגרש הרוסים
מגרש הרוסים
בית המעצר מגרש הרוסים
(צילום: שלומי כהן)

אלא שבמהלך דיון שהתקיים בעניין המשך מעצרו עד תום ההליכים, סנגורו של ד', עו"ד חן הולנדר חשף תיעוד ממתקן הכליאה בו נראה ד' שהוא אזוק בידיו ומועד לעבר אחד הסוהרים. כעבור מספר שניות הצטרפו לסוהר אנשי סגל נוספים אשר ריתקו את ד' ותקפו אותו בזמן שהוא שרוע על הרצפה.
4 צפייה בגלריה
עו"ד חן הולנדר
עו"ד חן הולנדר
הסרטון ששינה הכל. עו"ד חן הולנדר
(צילום: מהאלבום הפרטי)

על סמך התיעוד ציין השופט חיים פס: "נחשפתי להתנהלות בעייתית מאוד, בלשון המעטה של המתלוננים בתיק – סוהרי שב"ס, שכן מסתבר כי קיים סרטון אשר תיעד את האירוע וזה אינו מתיישב עם עדויות הסוהרים. מהסרטון בו צפיתי במהלך הדיון עולה כי המשיב מוצא ע"י סוהר מחדר מסוים, ובאותו זמן נכנס למסדרון מחדר אחר, כנראה הסוהר איאב ובשל העובדה כי מדובר במסדרון צר, המשיב והסוהר נתקלים תוך שהמשיב כמעט מועד וכנראה בשל מעידתו מחזיק בחולצת הסוהר. מיד מס' סוהרים שנמצאים במקום תוקפים את המשיב בצורה קשה, משכיבים אותו על הרצפה וממשיכים להכותו. הסרטון המתעד את האירועים סותר באופן חזיתי את עדויות הסוהרים הטוענים כי הותקפו על ידי המשיב" סיכם.
4 צפייה בגלריה
תיעוד התקרית
תיעוד התקרית
תיעוד התקרית
(צילום: מצלמת האבטחה)

עו"ד חן הולנדר, המייצג את העצור אמר ל-mynet:״ מדובר במקרה מצער מאוד שבו מי שאמון על שמירת ביטחונם של עצורים מפר אמון זה ואחרון העבריינים תוקף ללא כל סיבה ובאופן ברוטאלי עצור אזוק ללא כל סיבה. עוד יותר מצער שפרקליטות מחוז ירושלים החליטה להגיש כתב אישום כנגד מרשי ולהאמין לסוהרים מבלי שכלל צפתה בסרטון שמצוי בתיק החקירה, מתוך תקווה אולי שגם ההגנה לא תצפה בו. בית המשפט ראה ובצדק את המקרה כחמור, זאת הן ביחס לגרסאות השיקריות שמסרו הסוהרים במשטרה והן ביחס לאלימות הפסולה בה נקטו. בשם מרשי אגיש בימים הקרובים תלונה חמורה ליחידה לחקירות סוהרים בבקשה לחקור את הסוהרים ולהעמידם לדין פלילי".