מרכז ירושלים נראה אמש כמו זירה של פיגוע: כמות גדולה של ניידות משטרה וכוחות יס״מ לצד אמבולנסים הציפו את רחוב יפו והרחובות שמסביב, בניסיון להתמודד עם גל האלימות ששטף את האזור והפך כבר לריטואל קבוע בלילות חמישי.
(אירוע הדקירה ברחוב יפו. צילום: mynet)
אחרי שבועיים קרירים וגשומים במיוחד, ההמונים חזרו אמש למרכז העיר. רחוב יפו, המדרחוב ושוק מחנה יהודה — מוקדי היציאה העיקריים היו עמוסים במיוחד.
22:00, ידויי אבנים בגן העצמאות סמוך לשעה 22:00 התפתח עימות בין קבוצה של כ-20 בני נוער יהודים לבין שני צעירים ערבים. לאחר זמן קצר, החלו השניים לנוס לכיוון ממילא, כשקבוצת היהודים רודפת אותם ומיידה לעברם אבנים. האירוע התגלגל לרחוב אגרון, שם עברה במקרה ניידת משטרה. השוטרים קפצו מהניידת וניסו לחצוץ בין הצדדים. אחד מעוברי האורח שנכח במקום, סיפר ל-mynet כי השוטרים שהגיעו למקום שלפו נשקים ותחילה כיוונו אותם עליו, בחשד שהוא אחד מהמעורבים.
3 צפייה בגלריה
אירוע הדקירה ביפו
אירוע הדקירה ביפו
אירוע הדקירה ביפו
(צילום: mynet)
3 צפייה בגלריה
רחוב יפו, אמש
רחוב יפו, אמש
רחוב יפו, אמש
(צילום: mynet)

00:40, דקירות ומרדף ביפו

בשעה 00:40 התפתחה קטטה בין מספר צעירים יהודים באזור תחנת הרכבת הקלה ״יפו מרכז״. לטענת עדי ראייה, אחד הצעירים תקף בחור ישיבה אמריקאי כבן 20, שבתגובה הכה אותו בחזרה והשכיב אותו על הרצפה. חברו של התוקף הראשון הוציא חפץ חד, מברג לטענת עדי ראייה, והחל לדקור את בחור הישיבה מספר פעמים בגבו וברגליו. בעיצומה של הקטטה הגיעו לזירה שני שוטרי סיור שפתחו במרדף אחר הדוקר וחברו. בחור הישיבה נפצע קל ופונה כשהוא מדמם בפניו, לטיפול רפואי על ידי צוות מגן דוד אדום ושוחרר לאחר כחצי שעה.
3 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב אגרון, סמוך לגן העצמאות
הזירה ברחוב אגרון, סמוך לגן העצמאות
הזירה ברחוב אגרון, סמוך לגן העצמאות
(צילום: mynet)

01:50, קטטה ומתיחות בכיכר ציון

בשעה 01:50 התקבל דיווח על קטטה המונית בין בחורי ישיבות לערבים, סמוך לכיכר ציון. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום, לא דווח על נפגעים באירוע. סמוך לשעה 02:30 נראו מספר בני נוער יהודים מתנכלים לשני צעירים ערבים כבני 17, עובדי תברואה של עיריית ירושלים, שעסקו בנקיון הכיכר. שוטרים שהיו במקום ניסו להפריד בין הצדדים.
זירת האירוע בתחנת ״יפו מרכז״