אם לא תהיה דחיה של הרגע האחרון, החל מהשבוע הבא חניון זיו בשכונת בית הכרם יהפוך לחניון בתשלום. עם זאת, לתושבי השכונה ההטבות יתבססו על רישום במערכת כרטיס ׳ירושלמי׳.
2 צפייה בגלריה
חניון זיו בבית הכרם
חניון זיו בבית הכרם
חניון זיו בבית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')

לבקשת סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החניה יוסי חביליו, נקבע כי הפעלת החניון בתשלום תידחה שוב, וזאת עד להשלמת התשתית הטכנולוגית שתזהה אוטומטית את ההטבות המגיעות לירושלמים וירושלמיות ולתושבי ותושבות שכונת בית הכרם. עד להסדרה הנדרשת ימשיך החניון לפעול ללא תשלום במתכונת הנוכחית.
הפעלת החניון בתשלום צפויה להתחיל ב-8.5.22, זאת במידה ולא יהיו דחיות נוספות לא צפויות. המטרה היא שקבלת ההטבות תיעשה באופן אוטומטי, עם זיהוי הרכב בכניסה לחניון, אך לשם כך נדרשת הרשמה מראש לקבלת הטבות חניה במסגרת כרטיס ׳ירושלמי’.

ההטבות עליהן הוסכם כוללות:

שעת חניה חינם לתושבי ותושבות ירושלים.
שעתיים חניה חינם לתושבי ותושבות בית הכרם.
חניה חינם לכלל הירושלמים והירושלמיות מהשעה 16:00 ועד 07:30 למחרת.
חניה חינם לירושלמים וירושלמיות בימים שישי ושבת. כמו כן יוקצו מקומות חניה בחינם למורים ולמורות ולשאר עובדי המערך החינוכי כולו של בית ספר זיו הסמוך בזמן הלימודים.
2 צפייה בגלריה
ההודעה שנמסרה לתושבים
ההודעה שנמסרה לתושבים
ההודעה שנמסרה לתושבים
(צילום: פרטי)

הפיכת חניון זיו לחניון בתשלום נעשתה לבקשת המינהל הקהילתי עקב היותו עמוס. זאת במטרה למצוא איזונים לשרת את כלל האוכלוסייה, באי הרכבת הקלה, תושבי בית הכרם, תושבים שמגיעים לחוגים ולמינהל הקהילתי ואנשי צוות ההוראה של בית ספר זיו.
חבר המועצה וסגן ראש העירייה, עו"ד יוסי חביליו: "מדובר על הטבות חסרות תקדים, ולצורך מימושן אני קורא לכל מי טרם עשו זאת, להירשם בהקדם לקבלת כרטיס 'ירושלמי'. תודה לכל גורמי המקצוע מחברת ׳עדן׳ ואגף חניה ועיריית ירושלים שהיו מעורבים בנושא".