אלפי שוטרים לוחמי מג״ב ומתנדבי משטרת ישראל מאבטחים החל מהבוקר (ראשון) ערב ראש השנה תשפ״ג, את רחובות הבירה אותה צפויים לפקוד בימים הקרובים מבקרים רבים. נוכח פרסומי כזב ברשתות החברתיות, במשטרה מדגישים כי ״אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום, כל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות ובאפס סובלנות״, דברי המשטרה.
4 צפייה בגלריה
כוננות בשער שכם
כוננות בשער שכם
כוננות בשער שכם
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הכוחות פרוסים במקומות בצירים המובילים למקומות הקדושים, במקומות הומי קהל, ובאתרי הבילוי. במשטרה אומרים כי ״תוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה וצירי המתפללים, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו. במסגרת הפעילות המשטרתית, מוצבים גם מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המירבית״.
4 צפייה בגלריה
כוננות בירושלים
כוננות בירושלים
אלפי שוטרים במוקדי הבילוי
(צילום: יצחק טסלר)
עשרות אלפים צפויים להגיע לאזור העיר העתיקה — שתיחסם לחלוטין לכניסת רכבים פרטיים. בעת הצורך יחסמו לתנועה הצירים שבסמוך לעיר העתיקה לסירוגין ולפרקי זמן נקודתיים, בהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה״ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן ודרך יריחו.
4 צפייה בגלריה
רחוב הגיא בעיר העתיקה
רחוב הגיא בעיר העתיקה
העיר העתיקה תיחסם לכלי רכב
(צילום: אדווה חולי)
במשטרה התייחסו גם לפרסומים כוזבים אודות הר הבית. "במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ולגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות. מדובר בפרסומים כוזבים ופרסומם נעשה במכוון בכדי להטעות את הציבור ולהסלים. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו שמופצת ברובה ע״י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות, בחלקם מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
4 צפייה בגלריה
כבישים יחסמו לתנועה
כבישים יחסמו לתנועה
כבישים יחסמו לתנועה
(כצילום: דוברות המשטרה)
פורסם לראשונה: 02:15, 25.09.22