עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, המליצה היום (ד') להפקדה בוועדה המחוזית, את התכנית להקמת מנחת מסוקים על גג מבנה חברת מובילאיי בהר חוצבים בבירה.
2 צפייה בגלריה
מסוק משטרתי
מסוק משטרתי
מסוק משטרתי
(צילום: שאול גולן)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה המליצה לאשר את שינוי התב"ע שיאפשר לחברת מובילאיי להקים מנחת מסוקים פרטי על גג הקמפוס החדש שלה ההולך ומושלם בהר החוצבים בימים אלו. ההליך המחודש נעשה לאחר שועדת הערר המחוזית דחתה את הבקשה לאשר את הקמת המנחת בהליך מקוצר של הוצאת היתר בלבד.
יחד עם זאת קבעה הוועדה המקומית מספר תנאים להפעלת המנחת. בן השאר נקבע כי שעות הפעילות שלו יהיו מוגבלות לשעות היום בלבד, משבע בבוקר ועד שבע בערב. בתוך כך יותרו רק שתי טיסות בכל יום - שתי המראות ושתי נחיתות בלבד. כמו כן נקבע כי תנאי נוסף להפעלתו תהיה הסכמה להעמידו לטובת כוחות הביטחון כמנחת חירום לעת הצורך בכל עניין ביטחוני או רפואי.
סגן ראש העירייה, אלישע פלג, שהוא בעל רישיון טייס אזרחי בעצמו, תמך בתוכנית ואמר שהמנחת חשוב לפיתוח העיר ואין סיבה לחכות להשתלב בתוכנית הכלל ארצית למנחתי מסוקים תמ"א 15 המקודמת וצפוייה לעבור הליך של אישור בשנים הקרובות. עכשיו תובא התוכנית של מובילאיי לאישור הוועדה המחוזית.

2 צפייה בגלריה
בניין מובילאיי בהר החוצבים
בניין מובילאיי בהר החוצבים
בניין מובילאיי בהר החוצבים
(הדמיה: משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ)
הוועדה המקומית החליטה על אישור הבקשה לאור העובדה שמדובר במרכז הפיתוח העולמי של החברה שנבנה בירושלים ומושך אליו באופן תדיר מבקרים בכירים מאד מכל העולם.
עוד בחדשות:
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מובילאיי היא גאווה ירושלמית שמציבה את ירושלים כמובילה בתחום פיתוח הרכב האוטונומי. התרחבותה של מובילאיי בירושלים, מעיד על חוזקו ועוצמתו של ענף ההייטק בירושלים אשר פורח ומתרחב. נמשיך לפתח את תעשיית ההייטק בעיר ונפעל למשיכת חברות נוספות לירושלים, שיחזקו את העיר וייצרו מקומות עבודה חדשים".
פורסם לראשונה: 17:23, 17.05.23