הקשר המטריד בין עובד העירייה הבכיר לעולם הפשע: בכיר באגף השיטור בעיריית ירושלים, רפאל אסרף מואשם בעבירות חמורות של הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות לאחר שעשה שימוש במערכת עירונית ומסר פרטים אישיים של בעלי רכבים בעיר לגורם עברייני - שלאחר מכן גנב חלק מהרכבים.
2 צפייה בגלריה
 כיכר ספרא
 כיכר ספרא
כיכר ספרא
(צילום: שלומי כהן)

על פי המתואר, במשך תקופה ארוכה, בין חודש אוגוסט 2020 לספטמבר 2021, פנה אותו יעד לבכיר באגף השיטורי העירוני, רפאל אסרף וביקש שיבדוק עבורו פרטים במערכת המחשב ויעביר לו מספר לוחיות רישוי ופרטים אודות בעלי הרכבים. "בעקבות בקשותיו, נכנס הנאשם במהלך התקופה הרלוונטית ב-13 הזדמנויות שונות, למאגרי המידע ובדק את מספרי הרכב שמסר לו הגורם. באותן הזדמנויות הוציא הנאשם מידע ממאגרי המידע, הנוגע לפרטי בעלי כלי הרכב המבוקשים על ידי הגורם. לאחר מכן, העביר הנאשם את המידע שהוציא לידי הגורם", נכתב באישום נגדו.
קראו גם:
על פי הפרקליטות: "כתוצאה ממעשיו של הנאשם במקרים מסוימים, השתמש הגורם במידע שמסר לו הנאשם על מנת לגנוב, או לנסות לגנוב את כלי הרכב השונים. כל זאת, מבלי שהנאשם שהיה מודע לשימוש שעושה הגורם במידע אותו מספר לו שלא כדין.

2 צפייה בגלריה
פקח עיריית ירושלים
פקח עיריית ירושלים
פקח עיריית ירושלים
(ארכיון: יצחק טסלר)

"במעשיו המתוארים, פגע הנאשם בפרטיות של זולתו ללא הסכמתו בכך שעשה שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם ומסרה לאחר שלא למטרה שלשמה נמסרה. כמו כן, עשה הנאשם במעשיו בעת מיליו תפקידו מעשה מרמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עם קבלת המידע על הגשת כתב האישום, פנתה העירייה לפרקליטות מחוז ירושלים על מנת לקבל את החומרים הרלוונטיים. העירייה תפעל בהתאם להליכי המשמעת המקובלים ועל פי הוראות הדין".
פורסם לראשונה: 17:51, 30.01.23