משפחת בר מוחא מוכרת היטב למערכת החוק והמשפט הישראלית. המשטרה מנהלת עם ראש המשפחה, העבריין איציק בר מוחא, ובני משפחתו משחקי חתול ועכבר שנמשכים שנים. אבל אתמול (יום ג') המשטרה ספגה מפלה קשה דווקא מול אשתו, אוולין בר מוחא.
4 צפייה בגלריה
אוולין בר מוחא
אוולין בר מוחא
אוולין בר מוחא
(צילום: שלומי כהן)
שוטרי ימ"ר ירושלים הגיעו אתמול בתחושת ביטחון לאולם המעצרים בבירה, וביקשו להאריך ב-6 ימים את מעצרה של בר מוחא, בת 47, בפרשה חדשה שבה נחשדה כ"בורג מרכזי". לבר מוחא יש עבר פלילי: היא הואשמה ב-2011 יחד עם בעלה איציק בר מוחא בתיק בו נטען כי היא סייעה לו להפעיל את אנשיו למתן קווי הלוואות בירושלים. כל זאת מהטלפון בכלא השרון, שם היה עצור באותה תקופה.
בר מוחא עצמו, כיום בן 55, החל את פעילותו בירושלים תחת העבריין יצחק אברג'יל, אך לאחר מכן עבר לנהל את "הכנופיה הירושלמית". פעילותו הפלילית כללה בעיקר הימורים בלתי חוקיים והלוואות בשוק האפור. בעקבות פרשת הבנק למסחר שבה היה שחקן מרכזי, נשלח למאסר ארוך, אולם גם במהלכו המשיך בפעילות העבריינית, בפרשת קווי ההלוואות שהוזכרה. על אשתו אוולין נגזר בפרשה הזו עונש מאסר על תנאי על חלקה בתיק של סחיטה באיומים, הלבנת הון, עבירות מס ומרמה.

4 צפייה בגלריה
בר מוחא. מושך אש
בר מוחא. מושך אש
איציק בר מוחא
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מאז נשמר השקט היחסי בגזרת אוולין בר מוחא, עד לפרשה חדשה שצצה השנה: מפרטי תיק החקירה של הימ"ר עולה כי מזה 4 חודשים נחקר אירוע של ירי ללא נפגעים שהתרחש בשכונת קטמון בירושלים בינואר האחרון.
הימ"ר הגיעו לבית משפחת בר מוחא ביבנה הירוקה, שם מתגוררת המשפחה מזה מספר שנים. צו החיפוש היה על אמצעי לחימה שלא נמצאו, אבל כן נמצאו 200 אלף שקל במזומן, אותם הסבירה בר מוחא ככסף שבעלה איציק השאיר לה להתקיים ממנו, בטרם החל לרצות את מאסר של 5 שנים על חלקו בתיק משותף עם העבריין עודה (קוקו) קוטייר.

4 צפייה בגלריה
העבריין קוטייר עודה
העבריין קוטייר עודה
העבריין קוטייר עודה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

במשטרה טענו מנגד כי הכסף הוא מבעלים של חנות דגים בירושלים, ממנו לקחה אוולין את הכסף כחלק מפרוטקשן, גרסה אותה היא דוחה וטוענת בכלל כי בעל החנות הוא "בן משפחה קרוב".
"מדובר בעצורה שהינה בורג מרכזי בתשתית העבריינית שקיימת", טענו בלשי הימ"ר. בר מוחא נחקרה לטענתה במשך 5 שעות על חשדות של פרוטקשן מסוג של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, הלבנת הון - כולן מסוג העבירות עליהן נשפטה גם בעבר. בקשת המעצר של הימ"ר היתה לבסוף על גניבה ממעביד.
"חלקה של בר מוחא הוא חלק מסוים בתוך מסכת גדולה של תיק החקירה... היא נחקרה ומסרה גרסה תמוהה בלשון המעטה, ויש בה סתירות הדרושות בדיקה מול חומר החקירה הקיים. מדובר בחקירה סבוכה ומסובכת", התפתלו בימ"ר בהסברים הנוגעים לקשר בין חקירת הירי בקטמון לעצורה שלהם.
אלא שלמשטרה ציפתה הפתעה כשהגיעה עם כל החומרים לבית המשפט. שופט השלום עמיר שקד, ושופט המחוזי אלעזר נחלון, הורו על שחרורה המיידי של בר מוחא, ואף מתחו ביקורת לא עדינה על פעילות המשטרה.

קראו גם:

"נוכח העובדה שלא נטען לעבר פלילי מן העת האחרונה... והימ"ר בעצמם טענו 'מאז תחילתה של הפרשייה, עולה שמה של בר מוחא כגורם מרכזי, וכצומת מרכזי להתנהלות העבריינית הענפה הנחקרת בתיק הזה'. למרות זה, החשודה לא נעצרה עד עתה...", תהה בית המשפט.
"היא אם לילדים צעירים ובן זוגה כלוא, כך שלמעצרה עשויות להיות השלכות קשות במיוחד", קבע לבסוף בית המשפט המחוזי, ושחרר את בר מוחא לביתה ביבנה, עם הפקדת ערבות של 3,000 שקל בלבד, אל מול פני המשטרה שכשלה במאמציה למרות 4 חודשי חקירה של הפרשה הזו.
פורסם לראשונה: 13:08, 19.04.23