עם מסכות וחיסונים: בצל הגל הרביעי, 285,378 תלמידים חוזרים היום (ד') לבתי הספר והגנים לאחר חודשיים של חופש גדול, מתוכם 19,789 תלמידי כיתות א'. גם במשטרה נערכו לקראת פתיחת שנת הלימודים וייפרסו מאות שוטרים במוסדות החינוך בעיר. כמו כן, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון סייר הבוקר בשני בתי ספר – 'חוקר יוצר' שבגוננים וממ"ד ארנונה.
3 צפייה בגלריה
ליאון והתלמידים
ליאון והתלמידים
ליאון והתלמידים
(צילום: דוברות העירייה)
עיריית ירושלים פותחת 261 כיתות לימוד חדשות בתקציב של 210 מיליון שקל. כמו כן, תקציב מינהל חינוך לשנת הלימודים תשפ"ב הוא 2.2 מיליארד ופועלות בו מעל 50 תוכניות חינוכיות שונות. השנה נפתחים בירושלים 9 בתי ספר חדשים, ביניהם בית ספר יסודי בני חדש בשועפאט, ומעל 50 גנים חדשים.
"שנת הלימודים תשפ"ב נפתחת לאחר שנת הקורונה בא מרבית תלמידי ישראל לא למדו בתוך המוסדות וכך גם תלמידי ירושלים. עיריית ירושלים שימרה את הפלוסים שהביאה איתה מגפת הקורונה ופתחה מספר מסלולים ללימודי חוץ", מסרו בעירייה. בניהם: בית ספר יער, הקמת מרכז החדשנות חוות דעת בחירבת ארזה לכל בתי הספר בשכונת גילה שמשלב למידה בחוץ, תכנית הקולג׳ הירושלמי בעיר ירושלים שהוקמה במטרה לחשוף תלמידי ותלמידות תיכון לעולם ההשכלה הגבוהה ולקרב אותם/ן אל המוסדות האקדמיים בעיר והקמת מרכז הורים בבית חנינא (מרכז ההורים הראשון במזרח העיר) שנותן מענה להורים במזרח ירושלים, דרכי התמודדות מול המערכת - משרד החינוך, מנחי ורווחה ומידע על זכויות ילדיהם בתוך מערכת החינוך.
3 צפייה בגלריה
ליאון והתלמידים
ליאון והתלמידים
ליאון והתלמידים
(צילום: דוברות העירייה)
אלה בתי הספר החדשים שנפתחו בירושלים: חוקר יוצר, ממ"ד ארנונה, ביה"ס יער, אולפנת רננה, תיכון ניסויי ארגנטינה, מטרסדורף, סורוצקין, ביה"ס שתילים לחינוך מיוחד, ותיכון א-סופראא.
"אנחנו פותחים את שנת הלימודים אחרי שנת קורונה. למרות שבעוד מספר ימים יצאו התלמידים לחופשת החגים אני מקווה ששנת הלימודים הזו תעבור באופן מלא ואחראי", אמר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, "אני קורא לכל התלמידים שיכולים להתחסן לצאת ולהתחסן. רק ככה נוכל לשמור על שגרה".
(ד"ר שפיר בוטנר מסביר כיצד לבצע בדיקות מהירות לקורונה. צילום: דוברות מד"א)
מהמשטרה נמסר: "כבכל שנה, יום פתיחת שנת הלימודים מתאפיין בתנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בסביבות בתי הספר ומוסדות החינוך. במהלך היום, תיערך משטרת ישראל בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יתפרסו בקרבת מוסדות החינוך, במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של הילדים ובני הנוער שישובו לספסל הלימודים. השוטרים יפעלו לאבטחה, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה, הכל בכדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים באופן בטוח ותקין".
מסקר חדש (אוגוסט 2021) שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי אצל הורים רבים קיים חשש מהקורונה בהסעות התלמידים או בתחבורה הציבורית. 13 אחוז מההורים מאזור ירושלים דיווחו כי לא ימשיכו לשלוח את ילדיהם בהסעה מאורגנת או באוטובוס וזאת בעקבות הקורונה.
3 צפייה בגלריה
מתכוננים לחזרה לבית הספר
מתכוננים לחזרה לבית הספר
מתכוננים לחזרה לבית הספר
(צילום: דוברות המשטרה)
28 אחוז מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-42 אחוז חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-54 אחוז אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-40 אחוז אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 72 אחוז אין חניית אופניים מסודרת.
פורסם לראשונה: 07:10, 01.09.21