אסון בכביש: יואל דוד לנדאו ז"ל פליט בן 10 מאוקראינה, נהרג אחר הצהריים (רביעי) מפגיעת משאית ברחוב שרי ישראל כאשר חצה את הכביש יחד עם אחותו. ״בשעה 13:13 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על ילד הולך רגל שנפגע ממשאית״, סיפרו במד״א. ״חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על ילד כבן 10 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקובעים את מותו״. כוחות משטרה ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל נמצאים בזירה, והחלו בחקירת נסיבות התאונה.
3 צפייה בגלריה
יואל דוד לנדאו ז"ל
יואל דוד לנדאו ז"ל
יואל דוד לנדאו ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
משפחתו של יואל הם שליחי חב"ד באוקראינה. הוריו, הרב דניאל לנדאוורעייתו הרבנית נחמה, פועלים בקייב כבר 10 שנים. הרב דניאל הוא פוסק הלכה ואשתו מנהלת את גני הילדים היהודיים בעיר. בנוסף ליואל יש להם עוד ארבעה בנים. במהלך החודש האחרון שבו התקיימו חגי ישראל הם פעלו בקייב תחת אש ותרמו רבות לחיי היהודים שם. המשפחה כאמור, עזבה את קייב בגלל המלחמה. הרב מוטי לבנהרץ, שליח חב"ד בקייב, סיפר ל-mynet: ״הילד, אחיו ואביו שהו בקייב בחגים האחרונים, בסוכות ושמחת תורה והגיעו כדי לסייע לקהילה היהודית. ״למרות שהוא היה ילדן פחדן וההפצצות הפחידו אותו, היה חשוב לו לסייע ולעזור ככל יכולתו. בכל פעם שהייתה אזעקה, הוא ממש נזהר טהקפיד לרוץ למקלט, אפילו בשתיים באמצע הלילה. לכן אני לא מסוגל להכיל את העובדה שהמוות תפס אותו דווקא כשהיה בארץ, במקום בטוח. הוא היה ילד חכם ומצטיין בלימודים. תמיד היה משתתף ועוזר לקהילה. זו משפחה שהייתה בשליחות בקייב 10 שנים. למעשה, הילד נולד ולמד בקייב כל חייו. לפני שמונה חודשים הם חזרו לארץ בגלל המלחמה, הרגישו שזה לא חכם לסכן כך את המשפחה. פשוט עצוב״, סיכם. חובשת בכירה במד"א רבקה אור סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית סובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו״.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
יקיר שחר חובש איחוד הצלה מסר: "למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הוענק בזירה סיוע ע"י יחידת חוסן של איחוד הצלה לשתי נפגעות חרדה שנתקלו בזירה הקשה".
פורסם לראשונה: 14:54, 26.10.22