זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בירושלים: השבת של ה-9 במרץ בירושלים, כ"ט אדר א' ה'תשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 17:07 ותצא למחרת בשעה 18:20. השבוע אנו קוראים את פרשת השבוע: ויקהל.
"ויקהל משה את כל עדת בני ישראל…" (פרק ל"ה, פסוק א).
פרשת ויקהל פותחת בהקמת המשכן, משכן לשכינה שנועד לשמש כמרכז הרוחני הראשון לשבטי ישראל, משכן שכל קיומו ומטרתו הוא עבור אחדות העם. ולכן "ויקהל משה", משה מכנס את כל העם, על מנת שיהיו ביחד, מאוחדים, ובזה הוא רומז כי גורל העם תלוי בכך שתשרור אחדות אמיתית בעם ישראל. מזכיר לנו משהו?
כבר אז היו בעם שניים עשר שבטים, ולמרות זאת "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל", את כולם! מכל השבטים ומכל הגילאים, תהנה דעותיהם אשר תהנה.
רבי דוד אזולאי, החיד"א זצ"ל, כתב כי על ידי האחדות מקיים עם ישראל את כל המצוות. אומרת הגמרא במסכת ברכות, פרק ה: "שניים שנכנסו להתפלל וקדם אחד מהם להתפלל ולא המתין לחברו ויצא, טורפין לו תפילתו בפניו", כלומר אם שני אנשים נכנסו להתפלל ביחד, השני התמהמה מסיבותיו שלו והראשון מיהר, ולא המתין לו והתפלל ויצא, התפילה שלו אינה עולה לשמים. כי בזה שהוא מחכה לחברו הוא מראה על חיבור ואחדות, ואם אינו מחכה זה נראה שאינו רוצה באחדות.
בהמשך הפסוק אומר משה לבני ישראל את הדברים אשר ציווה אותם השם. רמז לכך שאחדות עם ישראל צריכה להיות עבור דברים חיוביים, שמירת התורה והמצוות, חיזוק היהדות ולא חלילה כדי למרוד ולהכעיס.
בספר 'טובך יביעו' מובא סיפור של ניצול שואה שסיפר כי במחנה הריכוז אליו נקחו, הגרמנים הטילו את תפקיד השמירה על היהודים. פעם אחת אירעה גניבה מלשכתו של המפקד ואנשי הגסטפו דרשו מהיהודים להביא לפניהם את היהודי שבעטיו אירעה הגניבה. יהודי המחנה אזרו עוז ובאומץ רב השיבו: "כולנו אשמים. על כולנו רובצת האשמה". הנאצים ההמומים נדהמו מעוצמת האחדות של יהודי המחנה ועזבו אותם לנפשם.