המתאגרף המוכר נגד משטרת ירושלים: לוחם MMA, חיים גוזלי המחזיק בתואר אליפות העולם הגיש הבוקר (ב') תביעה נגד המשטרה על סך 300 אלף שקלים בטענה כי המשטרה הוציאה את דיבתו.
1 צפייה בגלריה
חיים גוזלי ותחנת המשטרה שבה נחקר בירושלים
חיים גוזלי ותחנת המשטרה שבה נחקר בירושלים
חיים גוזלי ותחנת המשטרה שבה נחקר בירושלים
(צילום: לירן תמרי, פרטי)
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד ענבר לב נכתב: "אירוע הנזק המתואר התרחש ברחבת הכותל בעיר ירושלים ובתחנת המשטרה. האירוע בגינו פרסמה המשטרה הודעות כוזבות אודות מעצרו של התובע וייחסה לו חשדות של תקיפת שוטרים, דבר שהינו חמור ביותר התרחש ביום 11.10.21 עת נסע התובע יחד עם אשתו, בתם בת ה-13 והוריה של אשתו לביקור בכותל. בטרם הגיעו אל הכותל. ארגנה אשתו של התובע אישור כניסה מיוחד אל תוך רחבת הכותל באמצעות הרב שמעון גנץ, רב הכותל, כך שאלה יוכלו להיכנס ישירות למתחם עם רכבם".
על פי גוזלי, "בעת שהגיע רכבו של התובע אל הכניסה, עמד במקום מאבטח ולצידו שוטרת וזה שאל לאן פניהם. לאחר שחמו של התובע, אשר נהג ברכב השיב כי בידם אישור מיוחד להיכנס עם רכבם, המאבטח בדק בטאבלט אשר בידו האם מספר הרכב מעודכן באישורי הכניסה למקום וטען כי אין אישור שכזה. השוטרת אשר עמדה בסמוך למאבטח ניגשה לרכב וצעקה באגרסיביות 'אין לכם אישור, מה לא ברור קדימה לנסוע'. אשתו של התובע מתקשרת אל הרב, אשר מסר כי הדבר בטיפול והתפלא כי האישור טרם הגיע ושלא הכניסו את רכבם למקום. יובהר כי הכביש היה פנוי לרווחה, לא הייתה כל הפרעה לתנועה וממילא תנועת עוברי הדרך במקום הייתה דלילה".
לדברי גוזלי, השוטרת מנעה מהם להיכנס למתחם הכותל והחלה ללא סיבה לצעוק: "תקיפת שוטרים תקיפת שוטרים". בהמשך נכתב בתביעה כי "התובע אשר ראה את השוטרת אוחזת באשתו, סייע לאשתו להיכנס לרכב והפריד בניהן. בהמולת השוטרים במקום, אלה זיהו את התובע וקראו לו 'גוזלי מה קרה בוא איתנו' והכניסו אותו לבוטקה אשר היה במקום. אז הבחין התובע כי 5 שוטרים מסתערים על רכבם ומנסים בכוח להוציא את אשתו מהרכב תוך שאלה מטפסים על ביתו וחמתו, אשר ישבו ברכב ושלפו את אשתו מהרכב, אוזקים אותה בחוזקה ובכאב."
לבסוף, החליטו השוטרים בשטח לעכב את גוזלי בטענה כי תקף שוטרים: "לאחר מכן התובע הובהל לניידת ונלקח לתחנת המשטרה מרחב דוד ושם נאמר לו שהוא מואשם בתקיפת שוטרים. התובע בתגובה אמר 'על איזה תקיפה מדובר? בזמן שאני אמור לאמן אתכם בעוד יומיים בביה"ס לשוטרים, אני אתקוף אתכם?'. כך בהמשך בחדר הבילוש השוטרים הורידו לתובע את האזיקים, ביקשו שידגים להם תרגילים, ביקשו להצטלם איתו וצחקו עמו". בתביעתו טוען כי בעת שהשתחרר מהתחנה עמדו כ-10 שוטרים אשר התנצלו בפניו וטענו כי "מדובר בשוטרת בעיתית שעושה ככל העולה על רוחה וביקשו להצטלם עם התובע".
גוזלי טוען כי המשטרה היא זו "שיצאה אל התקשורת עם ידיעה מרעישה" על דבר מעצרו לפיו תקף שוטרים. גוזלי קיבל לאחרונה הודעה כי הוחלט לסגור את התיק כנגדו בעילה של "היעדר ראיות" ועתה הגישה תביעה כי פרסום דבר מעצרו גרם לפגיעה קשה בשמו כספורטאי מוכר".
ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במשטרה וככל שיתקבל אנו נשיב לו בבימ״ש כמקובל. מכל מקום נציין כי לא הופצה כל הודעה או ידיעה יזומה מטעם המשטרה אודות המקרה".