החורף הנוכחי הוא בינתיים אחד מעונות החורף היותר יבשות שהיו כאן, אולם נראה כי חודש פברואר עשוי לשפר משמעותית את המצב ואת מאזן הגשמים. אתמול (שני) חל מהפך במזג האוויר ולקראת הערב הגיעה המנה הראשונה של הגשם, שהיתה רק הקדמה לימים הקרובים יחד עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע לעונה.
2 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
היום (שלישי) תחול ירידה בטמפרטורות והן ינועו בין 6 מעלות בלילה ל-9 ביום. ינשבו רוחות חזקות וגשם יירד לאורך היום מלווה בסופות רעמים. הקור העז יימשך גם מחר (רביעי) וגשמים יוסיפו לרדת ויתחדשו אחר הצהריים. ביום חמישי תחול יריד בטמפרטורות שיגיו ל-4 מעלות בלבד בלילה. הגשם יוסיף לרדת בשעות הבוקר ויפסק בהדרגה. בסוף השבוע צפויה עליה קלה בטמפרטורות, מזג האוויר צפוי להיות בהיר, ללא גשם, אך קר מאוד.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס בגשם
אמבולנס בגשם
אמבולנס בגשם
(צילום: דוברות מד״א)
במגן דוד אדום הודיעו כי ״הצוותים ערוכים בכל רחבי הארץ לקראת מערכת מזג האוויר ומתוגברים עם אמבולנסים בעלי הנעה כפולה (4×4) וג'יפבולנסים מיוחדים על מנת להעניק מענה רפואי מהיר ויעיל במקומות בהם צפוי קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות בחובשים ופראמדיקים, על מנת לתת מענה רפואי אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם", נמסר מארגון ההצלה. בכבאות והצלה לישראל מבקשים להזכיר לציבור: ״אין לחצות כבישים מוצפים ואין להתקרב ולחצות מקורות מים זורמים או ערוצי נחל, גם לא באמצעות רכבי שטח", נמסר מדוברות הארגון. ״הימנעו משימוש במעליות הנמצאות בחניונים או במפלסי הקרקע — אין לשהות במרתפים וחניונים מתחת למפלס הקרקע״. כמו כן הדגישו כי ״איננו ממליצים לחמם את הבית באמצעות תנורי סלילים מקריני חום, אלא באמצעי חימום בטוחים יותר כמו מזגן או רדיאטור".