הקרב על סוכת המריבה: בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי להכריע היום (שישי) האם תפורק הסוכה שעומדת בימים האחרונים במוקד סכסוך בין עיריית ירושלים, משטרת ישראל ותושבים בשכונת מאה שערים. בעירייה מגדירים את הסוכה כ״סכנה לשלום הציבור״ ומבהירים כי כל עוד היא מוצבת כפי שהיא ברחוב היא מעבירה ״מסר של אנרכיה תכנונית ובטיחותית״.
2 צפייה בגלריה
הסוכה ברחוב זוננפלד
הסוכה ברחוב זוננפלד
הסוכה ברחוב זוננפלד
(צילום: רפי פרלשטיין)
הרב משה ברנדסדופר, הגיש עתירה מנהלית על החלטת עיריית ירושלים להרוס את סוכה אותה הקים על גבי מוטות ברזל, בגובה רב. במענה לעתירה, מציינת העירייה כי הותרת הסוכה מהווה סכנה לשלום הציבור ״מדינת ישראל עברה בשנה האחרונה מספר אירועים אשר הדגישו את החשיבות הבטיחותית והסכנות הטמונות בבנייה פרוביזורית וללא היתר כדין״.
(הניסיונות לפנות את הסוכה. צילום: לירן תמרי)
מתשובת העירייה עולה כי במהלך פעילות העירייה והמשטרה ביום שלישי הבטיח הרב כי הוא יהרוס את הסוכה בעצמו, אך חרף הבטחה זו הסוכה לא פורקה עד למועד כתיבת שורת אלה. למיינט ירושלים נודע כי במהלך הפרות הסדר שפרצו בשכונת מאה שערים פנה מפקד תחנת לב הבירה, סנ״צ שימי מרציאנו לעו״ד חיים נרגסי מהלשכה המשפטית בעירייה והשניים קיימו שיחת ועידה עם הרב במהלכה הבטיח לפרק את הסוכה, לאחר השיחה כוחות המשטרה והעירייה עזבו את המקום.
2 צפייה בגלריה
הסוכה במאה שערים, הערב
הסוכה במאה שערים, הערב
מוצבת על גבי עשרות פיגומים. הסוכה
(צילום: לירן תמרי)
בין המתריעים על הסכנה, היו גם אנשי קופת חולים ״לאומית״ הנמצאת בסמיכות לסוכה שהוקמה ״עקב הסכנה הגדולה והמיידית, קופת חולים לאומית החליטה לסגור את הסניף ולשלוח את כל העובדים לביתם עד אשר יתברר האם הדבר בוצע ראוי ולפי הוראות אגף הנדסה של עיריית ירושלים״ נכתב בפנייה בהולה לאגף האכיפה.
פורסם לראשונה: 13:56, 17.09.21