צוות של לוחמי יחידת המסתערבים במשמר הגבול (ימ״ס) היה מעורב הלילה (ג') בתאונת דרכים בשכונת מעלות דפנה במהלכה נפגע הולך רגל באורח קל. לטענת עד ראיה הולך הרגל שנפגע, הוכה על ידם לאחר שדפק על מכה המנוע שלהם. בנוסף, עדי ראיה שתיעדו את הזירה - אולצו על ידי הלוחמים למחוק כל תיעוד שיש ברשותם, כך נודע ל-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה במעלות דפנה
זירת התאונה במעלות דפנה
זירת התאונה במעלות דפנה
(צילום: איתמר כהן, חדשות כל העולם)

על פי עדי ראיה שנכחו בזירה צוות המסתערבים ביצע תאונת דרכים במהלכה נפצע הולך רגל באורח קל. אזרחים שהבחינו במחזה הלא שגרתי תיעדו את הזירה אלא שאז לטענתם, חלק מהלוחמים החלו לאיים על אזרחים שתיעדו את המתרחש וביקשו מהם למחוק את הסרטונים שצולמו.
2 צפייה בגלריה
שוטר מג"ב
שוטר מג"ב
אילצו עדי ראיה למחוק תיעוד של תאונה בה הם היו מעורבים
(צילום: shutterstock)

אזרח שנכח במקום סירב למחוק את התיעודים וטען כי אין שום מניע לצלם לוחמים כאשר פניהם מכוסות. למקום הוזעק צוות סיור משטרתי שלדברי עד ראיה הכריח את האזרח לפתוח את מכשירו הנייד ולמחר את כל התיעודים שתיעד מהאירוע המדובר.
לפי עד ראיה נוסף שהיה במקום, הולך הרגל הותקף על ידי לוחמי ימ"ס ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי עם שני חתכים בפנים. עד הראיה אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "זה מזעזע, מדובר בלוחמים שאמורים להיות הכי מאופקים ולא להתעצבן מכל דבר קטן. זה היה מפחיד לראות את זה. הולך הרגל עבר במעבר חצייה באור ירוק, אז הגיע הרכב שלהם במהירות, הוא דפק על מכסה המנוע שלהם, הם מיד יצאו אחריו והכו אותו. הוא פונה עם שני חתכים בפנים והחליפה שלבש שנקרעה".
תגובת משטרת ישראל: "בניגוד לנטען לא מדובר בתאונת דרכים אלא בעיכוב יזום של חשוד ושחרורו בשטח לאחר שהקניט וקילל את הלוחמים בזמן שעצרו ברכבם ואפשרו לו זכות קדימה בעת חצייה במעבר חצייה".
פורסם לראשונה: 13:53, 19.07.22