עיריית ירושלים נגד הבואש המשטרתי: ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שוחח אמש (מוצאי שבת) עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בחומר הבואש המותז על מפגינים באמצעות רכב המכת״ז. בשנה האחרונה הרבתה המשטרה לעשות שימוש באמצעי השנוי במחלוקת, בין השאר בהפגנות בלפור והפגנות החרדים במאה שערים.
4 צפייה בגלריה
'הבואש' בפעולה. "הנוהל הועבר לבחינת בית המשפט" |
'הבואש' בפעולה. "הנוהל הועבר לבחינת בית המשפט" |
'הבואש' בפעולה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ליאון טוען לנזקים כבדים שנגרמים לבתי תושבים בסביבת ההפגנות. "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים״, אמר. ״זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת. ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".
4 צפייה בגלריה
כיכר פריז, אמש
כיכר פריז, אמש
הבואש במהלך הפגנות בלפור
(צילום: יואב דודקביץ)
ליאון כאמור ביקש ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר. ״אני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה".
4 צפייה בגלריה
ההפגנה אמש
ההפגנה אמש
ההפגנה אמש
(צילום: לירן תמרי)
הרקע לדבריו של ליאון מגיעים לאחר עוד הפגנה סוערת שנערכה אמש בכניסה לעיר. מאות פעילי מחאת אהוביה סנדק הפגינו סמוך לגשר המיתרים וחסמו כבישיםץ. ההפגנה גלשה גם לרחובות הסמוכים — אז עשתה המשטרה שימוש בבואש. בעירייה מסרו כי ״צוותי התבוראה של העירייה יכנסו לנקות את כל השכונה והאיזור כבר בשעה הקרובה על מנת להקל על התושבים ככל שניתן״.
4 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: יואב דודקביץ')
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות מחאה אלימה אמש שבה פורעי חוק חסמו את ציר התנועה והרכבת הקלה, יידו חפצים ותקפו את השוטרים, נאלצה המשטרה לפעול לפיזורם באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר בהם מכלית התזה, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים במשך זמן ממושך. השימוש באמצעים בוצע כחוק, לאחר ניסיונות אחרים לפזר את המתפרעים ונועד לשמור על החוק והסדר הציבורי ולהפסיק את ההתפרעויות האלימות הפוגעות באזרחים ובשוטרים.
"נציין כי בהפרות הסדר נפצעו שני שוטרים שנפגעו מגז פלפל שהתיזו המפגינים לעברם. מן ראוי לגנות את התנהלותם של מפרי הסדר ופורעי החוק שנהגו באלימות במקום, במקום לטעון כלפי המשטרה המבצעת את תפקידה לשמירת החוק והסדר למען תושבי העיר והמבקרים בה". לכל העדכונים – חדשות ירושלים