קבוצת התושבים המתנגדים לכביש הברך ולגשר המתוכנן שאמור לקטע את פארק המסילה הגיעו הבוקר (רביעי) לדיון בוועדת הפנים של הכנסת. בתום הדיון קראו חברי הכנסת לעיריית ירושלים לבחון את התוכנית ולבדוק האם ניתן לצמצם את הפגיעה של הכביש המתוכנן בתוואי פארק המסילה.
חברות הכנסת צגה מלקו ואורית פרקש הכהן שיזמו את הדיון, קראו לשקול שוב את הקמת הגשר וסלילת הכביש שיפגעו לטענתן בתוואי פארק המסילה ובתושבים הולכי הרגל. יובל שלם, תושבת ירושלים, סיפרה בדיון כי היא מתניידת ברגל ובעזרת מקל הליכה, וכי בשכונה בה היא גרה מתגוררים אנשים מבוגרים ונכים שלא יהיו מסוגלים לעלות על הגשר.
"תסתכלו לי בעיניים ותגידו לי איך אנשים מבוגרים יוכלו לעלות במעלה הגשר. הגשרים האלה יוצרים מסדרונות רוח מטורפים, ובימים של שמש לא תהיה טיפת צל. אתם מכריחים אוכלוסיות שלמות לטפס על גשר". דנה, תושבת השכונה הוסיפה: "לטובת תלפיות - השכונה החדשה שתבנה בעוד 10 שנים - אתם זורקים את תושבי הקטמונים".
יו״ר התעוררות בירושלים, אדיר שוורץ אמר כי ״המאבק על פארק המסילה ימשיך עד שעיריית ירושלים תשנה את התוואי המתוכנן. במקום לדאוג לעשרות אלפי המבקרים, הרצים, רוכבי האופניים והילדים שנהנים ממרחבי הפארק ומאחת מפנינות הטבע היחידות בירושלים, בוחר ראש העיר משה ליאון לדהור ולקדם תכנית דורסנית שתחריב את האופי הייחודי של הפארק לטובת כלי הרכב הפרטיים. יש תכנית טובה יותר, חלופה שמאפשרת לסלול כביש ולשמור על הפארק. התעוררות בירושלים תמשיך להיאבק למען תושבי ירושלים וכלל מבקרי הפארק עד שננצח״.
תושבים נוספים שהשתתפו בדיון טענו כי לטובת תפיסה תכנונית מיושנת משנות ה-70 סוללים כביש רחב שמסכן את בטיחות הולכי הרגל ופוגע בתוואי של פארק המסילה שמשרת את כל תושבי העיר. לדבריהם לא נעשה שיתוף ציבור בנוגע לכביש. יוסי סעידוב, יו"ר מנהל הקהילתי גוננים, הוסיף כי ירושלים סובלת מעודף רכבים פרטיים ומאבדת את הפרופורציות לטובת הנהגים.
הנציג מטעם תוכנית אב לתחבורה ירושלים, זוהר זולר, הסביר כי הכביש נדרש לטובת הפיתוח העתידי של אזור התעשייה תלפיות שיהפוך לדבריו לאזור מגורים ותעשייה עם "כמעט פי שניים שטח בנוי". עוד הסביר כי הגשר יאפשר חציה בטוחה של הצומת. יואל אבן מהנדס העיר ירושלים, אמר כי "הנושא של הליכתיות ופארק המסילה חשוב לנו בצורה שאי אפשר לתאר. עשינו מספר שיתופי ציבור בלי קשר לתהליכים הסטטוטוריים".
לדבריו, השיפוע של הגשר לא יורגש ויאפשר רציפות כדי שהולכי רגל יוכלו לצלוח את תוואי הרכבת. הוא הדגיש כי הולכי הרגל יוכלו לבחור האם להשתמש בגשר או להמשיך לצעוד לצד הכביש. בעניין רוחב הכביש אמר אבן, כי שני מסלולים לכל כיוון הם המינימום שהציר מחייב על מנת לשרת את תושבי האזור ושכונת תלפיות המתפתחת.
קראו עוד:
"בסיכום הדיון קראה ועדת הפנים למינהל התכנון, לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה לבחון את התכנית ולראות כיצד ניתן לצמצם את הפגיעה של הכביש המתוכנן בריאה הירוקה בעיר תוך שמירה על בטיחות הולכי הרגל ותושבי האזור. בנוסף, קראה לשתף את הציבור בהליכי התכנון ולבדוק האם בנייתו של הגשר הכרחית לאור הטענות שעלו בישיבה. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ ארז מלול הודיע כי יתקיים דיון מעקב אחר ההחלטות שיתקבלו", נמסר מהוועדה.
פורסם לראשונה: 16:00, 05.07.23