נהג אוטובוס נפצע הבוקר (שישי) באורח בינוני לאחר שנדקר שש פעמים בגבו על ידי יושבי רכב פרטי שהיו מעורבים בתאונה עם האוטובוס בו נהג. הנהג (42) פונה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים שערי צדק גבר בן 42 במצב יציב עם פציעות חודרות.
2 צפייה בגלריה
הנהג והדקירות בגבו
הנהג והדקירות בגבו
הנהג והדקירות בגבו
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)
מחקירה ראשונית של האירוע עולה שהרקע לאירוע פלילי, וכי נהג האוטובוס הותקף על ידי נהגי רכב לאחר תאונה שהתקיימה בכביש. מהמשטרה נמסר כי ״משטרת ישראל החלה בחקירת קטטה שארעה לפני זמן קצר בגבעת שאול בירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום בעקבות קטטה בין שלושה יושבי רכב לבין נהג אוטובוס וכתוצאה מכך נגרמו חבלות לשניים מהמעורבים שהתפנו לטיפול רפואי. מבדיקה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע ככל הנראה שימוש בדרך בעקבות תאונת נזק בלבד בין הצדדים. חקירת המשטרה נמשכת״.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
אוטובוס ״אגד״ בירושלים
(צילום ארכיון: אדווה חולי)

"היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד"

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, ״בשנת 2020, חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים״. עוד נמסר מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית כי: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".