בית משפט השלום בראשון לציון גזר הבוקר (שלישי) חמישה חודשי מאסר על תנאי לסנ״צ ניסו גואטה, קצין המבצעים של מרחב ציון במחוז ירושלים. גואטה הורשע לאחרונה בשתי עבירות של תקיפת מפגין במהלך אחת מההפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בירושלים (מחאת בלפור) לפני כשנתיים.
2 צפייה בגלריה
סנ"צ ניסו גואטה אתמול
סנ"צ ניסו גואטה אתמול
סנ"צ ניסו בהפגנות בלפור
(צילום: שלו שלום)

בהחלטה אמרה השופטת עינת רון: "מדובר בנאשם שהוא קצין בכיר במשטרת ישראל והיה בתפקידו. הנאשם נקט באלימות כלפי שני המתלוננים, שלא נקטו באלימות כלפיו. יש בכך משום פגיעה של כל יסוד של אזרח להפגין. מתוקף תפקידו, מצופה ממנו להתנהג כראוי". רון הדגישה כי ״בהתחשב באירועים הסוערים ובכך שלא נגרם נזק בסופו של דבר, אני גוזרת עליו 5 חודשי מאסר על תנאי. במשך 25 שנים תרם גואטה תרומה ניכרת בתפקידים אותם מילא. אין חולק כי התנהגות כזו זרה לאופן התנהלותו של הנאשם, שזכה לאורך השנים להערכה רבה של מפקדיו ופקודיו. עם זאת, הוא לא נטל אחריות על המעשים ואף הפנה אצבע מאשימה כלפי המתלוננים״.
2 צפייה בגלריה
סנ״צ ניסו גואטה מימין
סנ״צ ניסו גואטה מימין
סנ״צ ניסו גואטה מימין
(צילום: לירן תמרי)
"על אף הזכויות הרבות שצבר במהלך השנים ובמהלך התפקידים שביצע, אין בכך כדי להכריע את האיזון שבין האינטרסים הציבוריים, תדמית המשטרה ואמון הציבור לבין זכויותיו האמורות, עד כי יהיה בכך להביא לביטולה של ההרשעה. פרשה זו על נסיבותיה כמפורט לעיל אינה נמנית עם המקרים המיוחדים והחריגים בהם מבחינת האינטרסים הציבוריים ניתן לסיים את ההליך בלא הרשעה". מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: ״בית המשפט קיבל את עמדתנו הרשיע את הנאשם, גזר עליו מאסר על תנאי וקבע כי קצין משטרה בכיר, אשר תוך כדי מילוי תפקידו ביצע עבירת תקיפה- יישא בדין. יש לקוות שפסק הדין יהווה תמרור אזהרה לכל שוטר בדבר החובה לנהוג במקצועיות ולהימנע משימוש בכוח ובאלימות, בוודאי כאשר מדובר במפקד אשר מהווה דוגמא לפקודיו״.