הבקשה החריגה של השוטר: במהלך מרדף משטרתי שהתקיים בירושלים אחר רכב ובו חוליית גנבי רכוש, ביקש שוטר מאזרח להפוך את רכבו הפרטי "למחסום משטרתי". חוליית הפורצים התנגשה ברכבו של האזרח בעוצמה – במטרה לפרוץ את החסימה וגרמה לו נזקים קשים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(אילוסטרציה: shutterstock)
האירוע החריג התרחש לפני מספר חודשים, כאשר במשטרת ירושלים התנהל מרדף אחר חוליית גנבים שנמלטה ברכב לכיוון מחסום חיזמה. באותה שעה, נסע סמוך למחסום י' יחד עם אחיו כשלפתע שוטר שהוצב סמוך למעבר וביקש ממנו להפוך את רכבו ל"מחסום" על מנת לבלום את חוליית הגנבים.
כעבור מספר שניות הגיח הרכב ובו החולייה והתנגש בעוצמה ברכבו של י', מעוצמת הפגיעה נגרמו לרכבו של י' נזקי פח רבים ושמאי העמיד את גובה הנזק בסך של עשרת אלפים שקלים. בעל הרכב סיפר כי ״שוטר ביקש ממני להשתמש ברכב כמחסום בכביש. כעבור מספר דקות חוליית הגנבים הנמלטת נכנסה בי עם האוטו שלה, כמעט דרסה אותי, יכולתי להיהרג". בעקבות האירוע, י' הגיש תביעה נגד המשטרה שהסכימה לפצותו במסגרת הסכם פשרה בסך של עשרת אלפים שקלים.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ״במסגרת המאבק המתמשך בגנבי הרכב הפועלים באזור, השוטרים פעלו למעצרם של גנבי רכב בעיר ירושלים, בין היתר באמצעות מחסום משטרתי. במהלך פעילות זו, נפגע קלות רכבו של אזרח שנקלע למקום על ידי אחד החשודים שנמלטו עם רכב מהמקום. חשוד נוסף נעצר לחקירה במשטרה וההליך בעניינו מתנהל בימים אלו. יודגש כי הגורם לנזק הוא החשוד שנמלט ולא השוטרים שפעלו נגד גנבי הרכב. למרות האמור, ולאור העובדה שהחשוד שגרם לנזק טרם נתפס - משטרת ישראל הסכימה לפנים משורת הדין לפצות את האזרח בגין הנזק שנגרם לו. נמשיך לפעול בנחישות כנגד גנבי רכבים ועברייני הרכוש בכל זמן ובכל מקום״.