השיר ״שיישרף לכם הכפר״ הושמע אתמול (ראשון) באוזניהם של מאות תלמידי בית ספר יסודי בשכונת בקעה. השיר נוגן על ידי המפעיל שהושכר להובלת האירוע.
2 צפייה בגלריה
כיתה בבית ספר בירושלים
כיתה בבית ספר בירושלים
כיתה בבית ספר בירושלים
(צילום רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
בקעה
בקעה
בקעה
(צילום: יואב דודקביץ')

הסיסמה “שיישרף לכם הכפר” היא קריאה פרובוקטיבית שהפכה לשיר שנשמע לעיתים קרובות בהפגנות הימין הקיצוני בישראל. הסיסמה משקפת שנאה ואיבה כלפי האוכלוסייה הערבית והפלסטינית, ומרמזת על האירוע בכפר דומא שהתרחש בשנת 2015, כאשר בית של משפחה פלסטינית הוצת על ידי מתנחלים קיצוניים, וגרם למותם של בני משפחה.
״היינו באירוע, נוגנו כל מיני שירי פופ אמוניים ישראליים כשלפתע התחיל להתנגן השיר שיישרף לכם הכפר״ סיפרו הורים ל-mynet. ״הזדעזענו, זה לא שיר שאמור להתנגן בשום מקום ובטח שלא מול תלמידי בית ספר יסודי״. ל-mynet נודע שהעניין הובא לידיעת גורמים בהנהלת בית הספר, אך לא ידוע כיצד היא בחרה להגיב.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בבית הספר התקיימה מסיבת סוף שנה בהפעלת ספק חיצוני. במהלך האירוע, המפעיל השמיע את השיר על דעת עצמו וללא תיאום או אישור ביה"ס. המורים עצרו את השמעת השיר והבהירו למפעיל שהמעשה לא מקובל בשום אופן. בית הספר התלונן לממונה על המפעיל, שהתנצל והבטיח לטפל באירוע. עיריית ירושלים דוחה כל גילויי בלתי ראוי מול מי מתושבי העיר. אין זו דרכה של מערכת החינוך הירושלמית."
פורסם לראשונה: 15:05, 24.06.24