ניסיון חיסול לאור יום: לבקשת mynet וידיעות ירושלים בית המשפט השלום בירושלים התיר היום (חמישי) לפרסום פרשת ניסיון חיסול של איש עסקים בשכונת גילה. במסגרת הפרשה נעצרו למעלה מ-8 חשודים.
1 צפייה בגלריה
מתוך התיעוד
מתוך התיעוד
מתוך התיעוד
(צילום: מצלמת האבטחה)

האירוע התרחש ביום חמישי ה-29.12.22 סמוך לשעות הצהריים כאשר רכב טויוטה שחור חסם ג׳יפ בו נסע איש העסקים בשכונת גילה בעיר. בתיעוד מצלמות אבטחה תועדו שני חשודים כשהם יורדים מהרכב ומבצעים ירי לעבר הרכב. האישה שהבחינו בחשודים מתקדמים לעברה, האיצה ונמלטה מהמקום ללא פגע.
ניסיון חיסול בשכונת גילה
(צילום: מתוך מצלמת האבטחה )

המשטרה הקימה מחוסמים רבים באזור, והחשודים נעצרו באזור כביש בגין. על פי החשד השניים חשודים בעבירות של ניסיון רצח וזיוף מספר רכב. במשטרה ציינו כי ״המשטרה פתחה בשעה האחרונה בחקירת אירוע ירי שהתרחש ברחוב דף יוסף בעיר. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום בעקבות דיווח על ירי ככל הנראה לעבר רכב. בהגעת הכוחות, לאחר סריקה, אותרה זירה ונאספו ממצאים. חקירת המשטרה נמשכת ומסתמן כי עד כה כי מדובר באירוע על רקע פלילי״.
ממשטרת ישראל נמסר כי ״המשטרה עצרה בשבועות האחרונים 5 חשודים בחשד למעורבות בניסיון שוד שכלל ירי מנשק חם לפני כשלושה שבועות בירושלים״.
במשטרה הוסיפו כי ״בתאריך 29.12.2022 בשעות הצהריים התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על ירי שבוצע לעבר רכב ברחוב דב יוסף בירושלים. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו למקום, איתרו את הזירה ואספו ממצאים וראיות. בעקבות הירי לא היו נפגעים. במהרה התברר כי הרקע לאירוע הוא פלילי, ונפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי עפ״י החשד הירי בוצע לעבר רכב בכביש, במסגרת ניסיון שוד שלא צלח, ולאחריו נמלטו החשודים מהמקום. במהלך החקירה חוקרי המשטרה התחקו אחר זהותם של החשודים במעורבות במעשה.
בימים שלאחר המקרה בתחילת החודש, נעצרו ע״י בלשי ימ״ר ירושלים שלושה חשודים, ובשבוע שעבר נעצר חשוד רביעי. אתמול עצרה המשטרה חשוד נוסף (חמישי) - כולם בגין מעורבות בירי והניסיון השוד. כלל החשודים שנעצרו תושבי אזור ירושלים״.
מעצרם של החשודים הוארך בבימ״ש מעת לעת ונכון להיום ארבעה מהחשודים עצורים עד ליום שני הקרוב (23.1). החקירה נמשכת בימים אלו במטרה למצות את הדין עם המעורבים.
פורסם לראשונה: 16:50, 19.01.23