תושבים דתיים וחרדים נדהמו לאחרונה לגלות כי בספריות העירוניות ממשיכים להשאיל לילדים את ספריו של חיים ולדר. כזכור, בדצמבר האחרון, זמן לא רב לאחר פרסום עדויות שלפיהן סופר הילדים הפופולרי ניצל מינית נערות ונערים, הוא שם קץ לחייו.
2 צפייה בגלריה
הסופר חיים ולדר
הסופר חיים ולדר
הסופר חיים ולדר
(צילום: דוד25, ויקיפדיה)


עם חשיפת הפרשה חנויות ספרים של המגזר בעיר, כמו גם רשת השיווק 'אושר עד', מיהרו להפסיק את המכירה של ספריו. תושבת ארנונה, שגילתה כי בספרייה העירונית ממשיכים להשאיל לילדים את ספריו של ולדר, שיגרה השבוע מכתב זועם לעירייה.
בין היתר היא כתבה: "הסברנו לילדים כי ספרים שנכתבו על ידי אדם שפוגע באנשים ובטח בפגיעות קשות, הם מחוץ לתחום. התפלאתי והזדעזעתי עד מאוד לראות את הספרים המונחים, וחשבתי שאם אני מגיבה כך, איך מרגישים נפגעי פגיעות מיניות בכלל כשהם רואים שהספרים עודם במקומם? איזה מסר אנחנו מעבירים כחברה? איזה מסר עובר לילדים?". לדברי המתלוננת, כאשר ביקשה הסבר מהספרנית, נאמר לה: "עוד לא החליטו בעירייה מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
סיפריה עירונית
סיפריה עירונית
סיפריה עירונית
(צילום: שלומי כהן)

מאור צמח, תושב נוף ציון: "הופתעתי שהספרים עדיין לא הוסרו, וגם לי נאמר שהנושא בבדיקה. המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו, לפיו יש להם זכות למוגנות ולאף אדם אין זכות לפגוע בהם ובפרטיות שלהם - נפגע קשה כאשר הם נתקלים בספרים של ולדר בספריות העירוניות".
מהעירייה נמסר: "הסוגיה נמצאת בבדיקה מול גורמי משרד החינוך ומשרד התרבות. ברגע שתתקבל החלטה היא תיושם".