תקרית אלימה במיוחד בבית החולים הדסה הר הצופים: בני משפחתו של מטופל שפונה אמש (ב') לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו. "עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה", נמסר מבית החולים.
2 צפייה בגלריה
הדסה הר הצופים
הדסה הר הצופים
הדסה הר הצופים
(צילום: יואב דודקביץ׳)

מאבטחי בית החולים ושוטרי המחוז השיבו את הסדר על כנו, אך מבית החולים נמסר כי "הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון".
2 צפייה בגלריה
החלונות שנשברו בהדסה הר הצופים
החלונות שנשברו בהדסה הר הצופים
החלונות שנשברו בהדסה הר הצופים
(צילום: דוברות הדסה)


מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, ד״ר תמר אלרם אמרה: ״אנו מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר. אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו״. בנוסף, ד״ר אלרם סיפרה כי אחת האחיות שיתפה אותה כי ׳אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי'. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות״.
פורסם לראשונה: 01:32, 17.05.22