תוצאות המכרז הראשון התפרסמו הבוקר (ב') מבין שניים המוציאים את הפעלתם של קווי אוטובוס רבים בירושלים ממונופול אגד והעברתם באופן מדורג למפעילה חדשה- חברת סופרבוס. המכרז כלל הפעלה של קווים קיימים יחד עם יצירת קווים חדשים וסטנדרט שירות גבוה במיוחד.
הפעלת הקווים על ידי סופרבוס תתבצע בדירוג כך שבנובמבר הקרוב היא תחל בהפעלת מחלק מהקווים הכלולים במכרז יחד עם קווים חדשים, בסתיו 2022 יועברו עוד מספר קווים נוספים לחברת סופרבוס אשר תתגבר את פעילותם, ובקיץ 2023 תושלם העברת כלל הקווים לחברת סופרבוס והיא תפעילם יחד עם מספר לא מבוטל של קווים חדשים שנכללו במכרז.
ההפעלה החדשה צפויה לשפר באופן דרסטי את שירותי התחבורה הציבורית הניתנים בעיר בזכות הגברת תדירות הקווים, יצירת קווים חדשים ושיפור השירות שניתן לתושבים. בין הקווים החדשים נמצאים קו 508 שיקשר את דרום מערב העיר להר חוצבים דרך בגין, קו 500 שיהיה קו לילה המחבר בין מוקדי בילוי בעיר, קו 504 המחבר בין חומת שמואל לתחנה המרכזית דרך בגין עם עצירה במלחה, 531 העתיד לקשר את גילה לתחנה המרכזית דרך שדרות בגין. נוסף על הקווים הללו ישנם עוד קווים חדשים רבים שישפרו את ניידות התושבים בכל רחבי העיר. בסך הכל יועברו 35 קווים קיימים אותם מפעילה אגד לסופרבוס ויתווספו 17 קווים חדשים, ביניהם ארבעה קווי לילה.
המכרז יצא לפועל לאחר לחץ מתמשך מצד חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא (התעוררות) ולאחר הליך משפטי ארוך שגרם לעיכוב של שנתיים בהוצאת המכרז לפועל."המכרז הוא ראשון מבין שניים שישנו את מפת התחבורה בעיר מקצה לקצה: הכפלת שירות, סוף למונופול אגד בעיר, קווים מהירים ושדרוג האוטובוסים. מעורר תמיהה כיצד חברה שזכתה במכרז להפעלת הרכבת הקלה תפעיל גם שירות אוטובוסים בעיר חרף הוראות המכרז לא לאפשר זאת, נדאג לוודא שההחלטה לא תבוא על חשבון הציבור הרחב", אמר מלכא.
יוסי סעידוב, פעיל תחבורה ציבורית ומייסד הארגון ׳15 דקות׳ אמר כי: ״נוסעי התחבורה הציבורית בעיר מצפים להפעלת הקווים החדשים בהקדם. יותר משנתיים חלפו מפרסום המכרזים, ולצערנו נבחר זוכה רק במכרז אחד מתוך שניים. הדרך היחידה להתמודד עם עומסי התנועה והפקקים היא קידום קווים מהירים והקצאת נתיבי תחבורה ציבורית״.
פורסם לראשונה: 21:21, 01.02.21