סערה ברוממה: בית המשפט הוציא צו האוסר להפיץ פשקווילים נגד הרב נתן קרמר או להגיע סמוך לביתו. בחודש דצמבר חשף mynet ו"ידיעות ירושלים" את זהותו של העסקן החרדי שנוהג לערער על פרויקטים גדולים המוקמים בעיר. בין השאר קרמר הוא זה שעתר נגד הבקשה של חברת 'מובילאיי' לקצץ כ־20 קומות מהקמפוס שהיא בונה בהר חוצבים. בהמשך הוא עודד קרוב ל־3,000 תושבים ממאה שערים לחתום על התנגדות לסלילת 'הקו הכחול' של הרכבת הקלה.
1 צפייה בגלריה
הרב נתן קרמר מגיע השבוע לעירייה
הרב נתן קרמר מגיע השבוע לעירייה
הרב נתן קרמר
(צילום: יואב דודקביץ')
אלא שבמקביל למאבקים המשפטיים הוא החל לצבור אוהדים רבים בבית הכנסת 'נחלת עקיבא', שבו הוא מתפלל. להפתעתו, לאחרונה החלו להתפרסם בשכונת מגוריו פשקווילים המייחסים לו "רשעות ושנאה". בהמשך, נתלה פשקוויל המבשר על הפסקת התפילות בבית הכנסת בשל השתתפות אנשים "שאינם רצויים" במניינים.
בתגובה עתר קרמר לבית המשפט בבקשה שיוציא "צו הטרדה מאיימת". בדיון הוא טען: "יש פה הטרדה מאוד עוצמתית במגזר החרדי, קיבלתי איומים, הוא מסית את כל השכונה נגדי. פגעו בי פיזית בגלל הפשקווילים שהוא עשה. יש לי אשה וילדים וגם הם מרגישים מאוימים. אני מרגיש מאוד מאוים".
"לצערנו קרמר הוא גרם למעשים שלא יעשו", אמר הרב ישראל ברגר, שהוזמן לתת עדות בדיון, "סחיטה באיומים, מנסה להשליט את עצמו על הציבור. הדבר לא מביא לידידות ואהבה, הרבה אנשים סולדים ממעשיו. הוא החליט להשתלט על הבית כנסת שלנו".
עורך דינו של קרמר, אברהם זאדה הרפז, שאל בדיון: "בפשקווילים פורסם שהמבקש (קרמר, א"ל) הוא מויסר. מאיפה ידוע לכם?"
ברגר התעצבן והשיב: "למה אתה שואל אותי? אני לא שותף. חוצפן, אתה חוצפן, אין לי קשר לזה. אני מבקש להתנצל, חוצפן אדון קרמר יורד לחיינו, לחיי, ורוצה להשתלט על המקום".
כאמור, השופט בורשטין הוציא צו שבו הוא מורה לחדול מהפצת פשקווילים נגד הרב קרמר או להגיע סמוך לביתו.