אחרי שבוע אלים במיוחד - המחסומים הוסרו: אמש (ראשון) החלו עשרות צעירים ערבים לעקור ממקומם את מחסומי המשטרה שחסמו את רחבת המדרגות בשער שכם מאז החל חודש רמדאן. מפכ״ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הודיע כי המשטרה תסיר את המחסומים אך כאמור ההמון הזועם לא חיכה שהשוטרים יעשו זאת. עם הסרתם, החלו "חגיגות ניצחון" ברחבת שער שכם.
(חוגגים לאחר הסרת המחסומים. צילום: לירן תמרי)
החגיגות נמשכו כשעה כאשר המשטרה משקיפה מהצד ולא מתערבת, אך ״הרוגע״ היחסי לא נשאר להרבה זמן. ההמון הנהלב החל לשגר זיקוקים לאוויר, להניף דגלי פלסטין ולקרוא קריאות התומכות בטרור. בשלב זה נכנסו לרכבה עשרות כוחות יס״מ ופיזרו את המפגינים. לאחר מכן, סמוך לשעה 1 בלילה, כוחות משטרה סמויים שפעלו בפעילות יחודית באזור שער יפו בירושלים עצרו שני חשודים שתקפו בלשים שהתהלכו במקום. שני החשודים, תושבי מזרח ירושלים הועברו לחקירה. בחמאס התייחסו גם כן להסרת המחסומים ואמרו: "הסרת מחסומי המשטרה בשער שכם בעקבות מהפכת הצעירים הירושלמים היא דוגמא ליכולתם של הפלסטינים לערער, להתנגד ולהטיל את רצונם על הכובש. אחדות העמדות בשטח תישאר וגם התלות בפעולות התנגדות על צורותיה השונות. זו ערובה ליכולת להגיע להישגים בסוגיות לאומיות ובמאבק בישראל".
1 צפייה בגלריה
החגיגות בשער שכם
החגיגות בשער שכם
החגיגות בשער שכם
(צילום: לירן תמרי)
עוד לפני שהחלו החגיגות בשער שכם, שלושה עובדי תברואה ערבים של עיריית ירושלים הותקפו בידי צעיר יהודי שהחזיק בסכין. מהמשטרה נמסר כי ״שוטרים שהוזעקו לרחוב בן סירא במרכז העיר ירושלים בעקבות מספר חשודים שתקפו שלושה עובדי ניקיון, עצרו חשוד בתקיפה כשברשותו אותרה סכין והוא הועבר לחקירה ונערכות סריקות אחר מעורבים נוספים״.
פורסם לראשונה: 00:54, 26.04.21