בשל החשש מהדבקה בתוך בית הסוהר: ברלנד מבקש להשתחרר ממעצר. עורכי דינו של אליעזר ברלנד, המואשם בקבלת דבר במרמה ועושק, הגישו בקשה לבית המשפט להורות על שחרורו ממעצר – בשל החשש שתחת כותלי בית הסוהר ייחשף לנגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
ברלנד
ברלנד
ברלנד
(צילום: עמית שאבי)
בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי, צוין כי בשבוע האחרון נודע כי סוהרת בבית הסוהר ניצן, בה נמצא ברלנד במעצר, אובחנה כחולה בקורונה. לדברי שירות בתי הסוהר, הסוהרת משרתת בתפקיד מנהלה, ולא הייתה במגע עם אסירים.
עוד צוין כי ברלנד נמצא בקבוצת סיכון גבוהה לחלות בקורונה, בשל גילו המבוגר ובשל הרקע הרפואי שלו, הכולל מספר מחלות מסכנות חיים. "סכנת ההדבקה מרחפת מעל לראשו של המבקש והיא רק עניין של זמן" נכתב בבקשת שחרורו. "בנסיבות חירום אלה, כאשר המבקש מצוי בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר, מובן כי הוא מצוי בסכנה מיידית וברורה לחיו".
מחר (חמישי) ידון בית המשפט המחוזי בבקשה זו, כמו גם בתיקו המרכזי של ברלנד. זוהי אינה הפעם הראשונה ה מבקשים סנגוריו של ברלנד לשחררו ממעצר תוך הדגשת גילו ומצבו הרפואי. עד עתה דחו בתי המשפט בקשות שחרור אלו.
על פי ההודעה שפרסם שירות בתי הסוהר לאחר שנודע כי סוהרת המנהלה בבית הסוהר ניצן התגלתה כחולה בקורונה, הסוהרת לא באה במגע עם אסירים, ולא הייתה אינדיקציה להדבקה בבית הסוהר. עוד נמסר כי אותרו אנשי הסגל אשר שהו איתה במגע קרוב והם הוכנסו לבידוד בית לשמירה על שלומם.
משב"ס נמסר אז: "שב"ס פועל וימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ושאר גופי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים לשמירה על חייהם וביטחונם של הכלואים ואנשי הסגל. נדגיש שיש להסתמך רק על הודעות והנחיות רשמיות לציבור ולהימנע מהפצת 'חדשות כזב'".