גן החיות התנכ"י במלחה יפתח מחר (ד') את שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות במתכונת מצומצמת. השערים ייפתחו בגן החיות לילדי החינוך המיוחד ולאנשים עם מוגבלויות. "כך נוכל ליטול חלק במאמצי הסיוע לקהילה", נמסר מארגון גני החיות בישראל. הילדים יוכלו להיכנס בתיאום מראש מול לשכות הרווחה ברשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
גן החיות התנכ"י
גן החיות התנכ"י
גן החיות התנכ"י
(צילום: שלומי כהן)
גנים נוספים שייפתח בנוסף הם: הספארי ברמת גן, גן החיות נגבzoo בבאר שבע, גן גורו ניר דוד, גן החיות הלימודי בחיפה וחי פארק קרית מוצקין.
גני החיות ידאגו לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים, יבקרו את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור.
2 צפייה בגלריה
גן החיות התנכ"י
גן החיות התנכ"י
גן החיות התנכ"י
(צילום: שלומי כהן)
בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, יחויבו המבקרים בהנחיות הבאות:
מכירת הכרטיסים תתבצע מראש ותהיה לפי שעות; המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות/קבוצות, ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 10 אנשים; כל מבקר יחויב במדידת חום בטרם כניסתו לגן החיות (לא תותר כניסה למי שחום גופו עולה על 38מעלות); כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף), הביקור בגן החיות יהיה במסלול חד סטרי שיסומן כדי למנוע קירבה ועירוב קבוצות.
זמן השהייה בגן החיות לא יעלה על שעתיים כדי לאפשר כניסת קהל נוסף.
עינב בר כהן וימית יואלי- אלה ("התעוררות") מסרו: "שמחנו לשמוע כי הבוקר בהמשך לפניתנו הוחלט לפתוח את גן החיות בירושלים עבור משפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים וכעת הגן פותח את שעריו. פתיחת הגן היא הקלה קטנה אך משמעותית עבור המשפחות. אנחנו יודעות כי הסגר והלחץ המתלווה אליו, משפיע על משפחות אלו במידה רבה אף יותר מכל משפחה אחרת ועבורם פעילות מעין זו הינה אוויר לנשימה ממש.
"יתרה מכך אנחנו סבורות כי ביקור בגן החיות בהתאם לנהלים ישפר את מצב רוחם בצורה משמעותית ויספק להם חוויה נהדרת בימים לא פשוטים אלו. כל הכבוד לכל מי שקידם את ההחלטה החשובה הזו".