"המדד העירוני הגאה": עיריית ירושלים ממוקמת בתחתית הדירוג במקום ה-22 ביחס לקהילה הלהט"בית בישראל, כך עולה מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום (א') האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. לחצו כאן לצפייה במדד המלא אודות ירושלים.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
(צילום: יואב דודקביץ')
הערים תל אביב-יפו, ראשון לציון, גבעתיים ורמת גן בראש הדירוג והעיריות נהריה ובת ים בתחתית הרשימה.
המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה.
3 צפייה בגלריה
תל אביב מול ירושלים במדד
תל אביב מול ירושלים במדד
תל אביב מול ירושלים במדד
(צילום: מתוך דו״ח האגודה למען הלהט״ב)
בין היתר, נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.
עיריית ירושלים ניצבת בדירוג התחתון של הרשימה במקום ה-22 בלבד, המקום הנמוך ביותר לעיר גדולה. "העירייה לא מקיימת פעילות מטעמה לציבור הלהט"בי בעיר. העירייה אינה פונה ללהט"בים בפלטפורמות העירוניות ואינה מנגישה שירותים בסיסיים קיימים לצרכים הקהילתיים. בנוסף, העירייה לא משתתפת כלל במימון חודש הגאווה והסובלנות בעיר למרות רצח שירה בנקי ז"ל ואינה מתקצבת את הבית הפתוח בירושלים באופן שיווני, חרף פסיקת בג"ץ בעניין", נכתב בדוח.
"בנוסף, לא בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות. העירייה לא מציעה מענה סוציאלי לקהילת הלהט"ב ולא מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא".
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים אשתקד
מצעד הגאווה בירושלים אשתקד
מצעד הגאווה בירושלים אשתקד
(צילום: יואב דודקביץ')
על פי הנתונים, כ-20 ערים ורשיות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב. כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.
סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, רוני אוסטרר: "בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. תודה רבה לאגודה למען הלהט"ב על השקת המדד הזה ותודה לכם - ראשי הרשויות על עשייתכם המובילה".
מעיריית ירושלים נמסר: "כשיתקבלו הנתונים המלאים בעירייה הם ילמדו ומסקנותיהם ישקלו".
אייל לוריא-פרדס, מספר 2 בסיעת מרצ ירושלים, וממובילי המחאה הגאה בעיר ציין כי "עיריית ירושלים צריכה לעשות חשבון נפש איך היא נכשלת במתן מענה הולם לקהילה הגאה המקומית השנייה בגודלה בישראל. הקהילה הגאה בעיר סיימה להתנצל על עצם קיומה. אנחנו דורשות סטנדרטיזציה בסיסית. כדי שגם אנחנו נוכל לעלות את ירושלים על ראש שמחתנו״.
פורסם לראשונה: 13:12, 07.06.20