בשבוע האחרון הופצו בריכוזים חרדיים בעיר פלאיירים (פאשקווילים) שמציעים שידוך בין חרדים קיצונים שמתנגדים לחיסונים.
2 צפייה בגלריה
דייט
דייט
ינסו לשדך בין מתנגדי חיסונים
(צילום המחשה: shutterstock)
בפרסום נכתב: "לאור החששות שאומתו על ידי מחקרים בארץ ובחו"ל, על אודות חיסוני הקורונה לפגיעה בפוריות, וכהתרעתו של הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט"א, הוקם בהוראת ובהכוונת מורי הוראה מאגר עולמי לשידוכים ללא חשש עקרות לאלו שלא מתחסנים כלל". לפלאייר גם צורפו שני מספרי טלפון: הראשון מיועד לתושבי הארץ, ואילו השני מיועד לחרדים מחו"ל.
2 צפייה בגלריה
הפלאייר שמציע את השידוך
הפלאייר שמציע את השידוך
הפלאייר שמציע את השידוך
(צילום: פרטי)

רבנים התקפלו

ההחלטה להשתמש בשמו של רב בכיר בארה"ב שמתנגד לחיסונים היא בשורה טובה עבור משרד הבריאות בישראל. עד כה היו רבנים בכירים מישראל שהביעו התנגדות לחיסון. אולם עם הזמן, לאור הירידה החדה בתחלואה ובתמותה במגזר, הרבנים התקפלו בזה אחר זה. לכן ליוזמים של הפרויקט לא נותר אלא להשתמש בשמו של רב מחו"ל כמי שתומך בעמדתם. יצוין כי הרב ששמו מופיע במכתב התגורר בעבר בירושלים במשך עשר שנים, אבל לאחר שהוצע לו לעמוד בראש ישיבה חשובה בניו ג'רזי הוא קיבל את ההצעה, למרות שרעייתו לשעבר נשארה בישראל.
ד"ר ארז גרטי, מ'מכון דוידסון לחינוך מדעי' יוצא בתוקף נגד מכפישי החיסונים: "כבר מספר חודשים מופצת, בעיקר בחברות מסורתיות, שמועה מרושעת כאילו החיסון גורם לבעיות פוריות. שמועה כזו היא פגיעה ישירה בנקודה כואבת ביותר לאנשים רבים, וגם אם הטענה הזאת מופרכת לחלוטין - והיא מופרכת לחלוטין, היא מנקרת בראש ומכניסה ספקות וחששות, ולוותר על חיסון זה הכי קל.
"הבעיה היא שאנשים רבים לא מבינים שהמשמעות היא הידבקות בסבירות גבוהה בנגיף בהמשך, וכתוצאה מכך נזקים בריאותיים מיידיים וגם נזקים עתידיים שאת חלקם אנחנו עדיין לא יודעים", מסכם הרופא.