האם עשרות מקומות חניה חיוניים יבוטלו במרכז ירושלים? השאלה הזו מטרידה בימים אלה אלפי נהגים לקראת שיפוצו של רחוב אוסישקין, אחד מהצירים החשובים באזור, שמחבר בין מרכז העיר לשכונת רחביה. לאורכו של הרחוב מקומות חניה רבים המשרתים את תושבי השכונות רחביה ונחלאות.
3 צפייה בגלריה
חנית כחול לבן
חנית כחול לבן
חנית כחול לבן בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
על פי התוכנית לשדרוג הרחוב, המדרכות ברחוב ירוצפו מחדש, מערכת התאורה תשודרג התאורה, תישתל צמחייה חדשה, הכביש יסלל מחדש, יוסרו מפגעים, הנגשה נוחה יותר להולכי רגל, תוספת ריהוט רחוב, שתילת עצים וטיפול בנקודות מוזנחות.
3 צפייה בגלריה
רחוב אוסישקין
רחוב אוסישקין
רחוב אוסישקין
(צילום: חיים צח)
אלא שבמהלך פגישה שנערכה בשבוע שעבר בנושא השיפוץ, הופתעו תושבים לדרישה שלטענת נוכחים בפגישה עלתה מצד נציגי המנהל הקהילתי ״גינות העיר״, שחלקו הדרומי של רחוב אוסישקין שוכן תחת אחריותם. לטענת משתתפים בפגישה, הנציגים דורשים להרחיב את המדרכות לאורכו של כל הרחוב לטובת הולכי הרגל — וזאת על חשבון מקומות החניה ברחוב.
יש לציין שרחוב אוסישקין הוא אכן רחוב חשוב המחבר בין השכונות, אך תעבורת הולכי הרגל שבו יחסית דלילה וכי ספק האם הרחבה של המדרכות בו אכן נדרשת. המינהל הקהילתי ״גינות העיר״ מייצג את השכונות המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, רחביה, טלביה, קטמון הישנה, קריית שמואל וניות.
3 צפייה בגלריה
רכבים חונים באוסישקין
רכבים חונים באוסישקין
רכבים חונים באוסישקין
(צילום: mynet)
תושבי האזור ששמעו על על הרעיון שעלה בישיבה זועמים וקולות תקיפים שומעים גם במינהל הקהילתי לב העיר שחלקו הצפוני של רחוב אוסישקין באחרוית המינהל. "הבהרתי באופן חד משמעי לכל הגורמים העוסקים בתחום כי על רקע מצוקת החנייה הקשה של דיירי האזור אנו מתנגדים בתוקף לכל שינוי בהסדרי החנייה״, אמר יו״ר המנהל ד"ר אופיר לנג. ״התכנית שהוכנה בעמל רב עושה את האיזונים הנכונים בין נגישות הולכי רגל לבין מתן מענה לחניות במתחם. כך סיכמתי מראש עם עיריית ירושלים וכך יהיה. מתוך דאגה לצרכי התושבים וקידום איכות חייהם לצד רווחת בתי הספר הפועלים ברחוב, בכוונתנו להמשיך בתהליך שיתופי ציבור להצגת התכנית ודיון בכל רבדיה. אני קורא לכל תושבי השכונה לקחת חלק במפגשים על מנת להתייחס באופן מעמיק לתכנית, להעלות הצעות ולהשפיע על סביבת מגוריהם".
במינהל הקהילתי גינות העיר לא מכחישים ומשם נמסר בתגובה: ״המדובר באמירת מדיניות כללית. שידרוג הרחובות המרכזיים הוא לטובת כל התושבים במרחב והם הזדמנות ליצירת איזון נכון בין הליכתיות וחנתיות, כפי שעשינו ברמבן וכדומה. מינהל גינות העיר יקיים השבוע מפגש שיתוף ציבור באשר לחלק הדרומי של הרחוב, המצוי בשטחו. וכמובן שעינינו הוא שמיעת התייחסויות מכל הציבור, ע"מ להבטיח שדרוג מיטבי של הרחוב לשביעות רצון התושבים״, אמרה שייקה אל-עמי, מנהל המינהל.
פורסם לראשונה: 01:04, 15.03.21