כתב אישום שהוגש השבוע נגד אסף אביטבול, חושף כי במהלך עסקה לרכישת אקדח, בוצע ירי "חי" סמוך לבית ספר ופארק משחקים בשכונת הר חומה. לטענת התביעה, במשך מספר חודשים פעל מטעם משטרת ירושלים סוכן שכינוי "321-20", במטרה להפליל סוחרי נשק וסמים. על פי הוראת מפעיליו, הביע הסוכן נכונות לרכוש אקדח וסיכם עם אביטבול להיפגש בשכונת הר חומה ב־7 בדצמבר. בנקודת היעד, הנאשם יצא מרכבו, נכנס לרכבו של הסוכן והציע לו גם קוקאין.
1 צפייה בגלריה
הגן ברחוב יעקב זלץ
הגן ברחוב יעקב זלץ
הגן ברחוב יעקב זלץ
(צילום: עמית שאבי)
עוד נטען, כי לאחר שהסוכן סירב, הנאשם הציע למכירה אקדח מסוג stalker, אך נענה בשלילה ונדרש לספק אקדח בקוטר 9 מ"מ ולא בכלי נשק העושה שימוש בקליעים בקליבר קטן יחסית.
בכתב האישום נטען: "הסוכן הודיע כי הוא מעוניין באקדח 9 מ״מ. הנאשם אמר לסוכן לקחת את האקדח עד שימצא עבורו אקדח 9 מ״מ תוך מספר ימים. השניים ניהלו משא ומתן והסוכן הודיע כי אם הנאשם יוריד את המחיר ל-11,000 אלף שקל הוא יקנה את האקדח". בשלב זה השניים קבעו להיפגש שעה מאוחר יותר על מנת להמשיך בעסקה.
ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" נודע כי במהלך הפגישה הנוספת מסר אביטבול את האקדח לסוכן המשטרתי וזה ביקש לבדוק את תקינותו. לשם כך השניים הגיעו לרחוב יעקב זלץ בהר חומה ואז אביטבול טען את האקדח בקליעים שהביא איתו. לאחר מכן הוא הוציא את ידו מחלון הרכב וירה פעמיים. לאור העובדה שבדיקת תקינותו של האקדח נערכה סמוך לגן משחקים ובית ספר, ברור כי הדבר עלול היה לסכן עוברי אורח.
מהמשטרה נמסר: "בימים אלו מתנהלים עשרות תיקים כנגד מספר רב של חשודים בגין סחר באמצעי לחימה וסחר בסמים שמעצרם התאפשר לאחר הפעלת סוכן סמוי של היחידה המרכזית במחוז שליוותה את פעילות הסוכן במגוון שיטות ואמצעים".