ביום ראשון בערב, הכריזה עיריית ירושלים על כוונתה להפוך 13 רחובות מרכזיים במרכז העיר למדרחובים, אחת לשבוע ולמשך שנה. המטרה — לסייע לעסקים הירושלמים בהתאוששות וביציאה ממשבר הקורונה, ולאפשר להם לפרוס את השולחנות והכיסאות במרכז הרחוב, לצד דוכנים ואטרקציות נוספות שימשכו מבלים. ל-mynet נודע כי את היוזמה ילווה אף קמפיין פרסומי נרחב בכל רחבי הארץ במטרה למשוך תיירות פנים לירושלים.
1 צפייה בגלריה
שוק האמנים במדרחוב בצלאל
שוק האמנים במדרחוב בצלאל
שוק האמנים במדרחוב בצלאל
(צילום: רועי אלמן)
אלא שעכשיו מסתבר שהחגיגה התקשורתית, היתה כנראה מוקדמת מדי. במתקפה חסרת תקדים, יצא אמש (שלישי) מנהל קהילתי לב העיר בהכרזה כי לא יאפשר את קיום הפרויקט, תוך שהוא מקיים ישיבת חירום ומציין כי מאחוריו עשרות סוחרים ותושבים זועמים, כאשר הטענה העיקרית היא שלא נעשה הליך של שיתוף הציבור.
״התכנית הזו פשוט מנותקת מהאיזונים הקיימים בשטח״, אמר יו״ר המנהל אופיר לנג בפוסט שפרסם בפייסבוק. ״יש שלל של דוגמאות לפגיעה הצפויה באוכלוסיות שונות עקב התכנית, החל מקשישים שיתקשו להגיע לביתם עקב ביטול התחבורה הציבורית ברחובותיהם, פרנסתם של עסקים שתימנע מהם האפשרות לפרוק סחורה, חסימת מעברים לחניונים באזור לצד ביטול מאות מקומות חנייה, תושבים ומבקרים ובליינים שיתקעו בפקקי ענק בכל הצירים המקבילים״.
לנג הוסיף כי ״בסופו של יום עיריית ירושלים מקדמת תכנית מבלי שנלמדו ההשלכות, מבלי להציג את הנתונים לציבור ולקבל התייחסותו, תוך התעלמות מוחלטת מפגיעה קשה שתגרם לתושבים ועסקים רבים״.
המיזם, שזכה לשם "רחוב פתוח, רחוב בטוח", אמור לצאת לדרך החל מיום פתיחת בתי הקפה והמסעדות לציבור — יום רביעי ה-27 במאי 2020 ולהימשך עד סוף חודש אוגוסט. תגובת העירייה לדברי המנהל תתפרסם לכשתתקבל.

פורסם לראשונה: 02:09, 20.05.20