האירוע ההמוני הגדול ביותר מתחילת תקופת הקורונה הפך לאחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה: ירושלמים רבים שנכחו הלילה (שישי) באסון בהר מירון נפגעו וחלקם עדיין מנותקי קשר. על פי כוחות ההצלה באירוע ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון" הלילה (בין חמישי לשישי), בהר מירון נהרגו 44 בני אדם ויותר מ-100 נפצעו הלילה, בהם 23 שמצבם קשה כתוצאה מהדוחק הכבד. בבית החולים הדסה מאושפז צעיר בשנות ה-30 לחייו במצב קשה. במרכז הרפואי גליל בנהריה מאושפז באורח קל צעיר ירושלמי בן 18.
במהלך הלילה, עם היוודע האסון, הנחה ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, את גורמי הרווחה בעיר לפתוח חמ"ל רווחה מיוחד לטיפול במשפחות הפצועים וההרוגים באסון מירושלים. בבית חב"ד יקיימו היום (שישי) תפילה המונית לרפואת הפצועים ולעילוי נשמת ההרוגים בכמה שכונות ברחבי העיר, ביניהם קרית יובל, הר נוף (רחבת יש) וגילה (רחבת מעיין 200).
2 צפייה בגלריה
זירת האסון בהר מירון
זירת האסון בהר מירון
זירת האסון בהר מירון
(צילום: איחוד הצלה)
החמ"ל העירוני יסייע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות האבלות ואלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

"זה היה לילה קשה. היה בלאגן מטורף"

מוטי שאלתיאל (45) מביתר עילית, נכח באסון במירון סיפר ל-mynet ירושלים: "הייתי ברחבה של שאספו ממנה את הפצועים ואת הגופות. קשה לי לדבר ולספר את מה שראינו. הפצועים הגיעו לרחבה על אלונקות, טרקטורונים, אמבולנסים שם ניסו להחיות אותם. היתה זרימה בלתי פוסקת. היה בלאגן מטורף, אני לא חושב שהשתלטו על המצב בקלות כל כך. ראינו איך מכסים את הגופות ומכניסים אותם לאיזו חצר פנימית עד שהגיעו הרכבים של זק"א. אחרי כשעה-שעה וחצי הכניסו את הגופות אחד אחרי השני לתוך הרכבים. ניסו להסתיר את המראות הקשים ממראות הנוכחים, אבל אי אפשר היה כל כך להסתיר את זה. צילמתי את זה בכאב. כולם מסביב היו המומים. זה היה לילה קשה".
2 צפייה בגלריה
האסון בהר מירון
האסון בהר מירון
האסון בהר מירון
(צילום: מוטי שאלתיאל)
שאלתיאל הוסיף: "התגובות של האנשים היו לא פחות קשות – אחד דיבר מתוך כאב, השני בכה ללא הפסקה, ראיתי אדם כבן חמישים שנכנס להיסטריה, הוא בכה כמה דקות ואחר כך צעק פתאום צעקות לא ברורות, אנשים עם דמעות בעיניים שלא ידעו איך להכיל את מה שקורה סביבם".
פאראמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים, סיפר: "הגענו ובמקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו במסדרון צר ובסמוך לו. עשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות. נשמעו במקום זעקות כאב, אנחות והיו כאלה שאיבדו את הכרתם ונזקקו לפעולת החייאה."
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "התמונה הקשה שמגיעה הלילה מהר מירון עוד מתבררת אך אנו כבר פועלים למען המשפחות והילדים. עיריית ירושלים תעשה הכל על מנת להקל על בני משפחותיהם בהתמודדות המורכבת. אני שולח תנחומים למשפחות האבלות, איחולי רפואה שלמה לפצועים ונושא תפילה שלא נדע עוד צער".
בעקבות האסון, בבנק הדם של מד"א מבקשים לתרום בדחיפות מנות דם מכל הסוגים. למציאת התחנה הקרובה אליכם - לחצו כאן.
יהי זכרם ברוך.
פורסם לראשונה: 07:21, 30.04.21