הסכם דרמטי שנרקם בשבועות האחרונים עם 'ועדת הרבנים למען השבת' של חסידות גור, תאפשר סגירה של קופות גן החיות התנ"כי בשבתות ומעבר למכונות אוטומטיות. ל-mynet ירושלים נודע כי הדברים סוכמו יחד עם מנכ"ל העירייה, איציק לארי ומנכ"ל גן החיות, זיו אילון. לאחר פניית האתר, בעיריית ירושלים אישרו את הדברים.
2 צפייה בגלריה
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
(צילום: שלומי כהן)
עד עתה פעל בשבתות דוכן למכירת כרטיסים אשר תופעל על ידי עובד לא יהודי, אולם הדבר הביא לחילול שבת בפרהסיא וגרר חרם לא רשמי של החרדים ובראשם האדמו"ר מגור. לפני כשנתיים דווח כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם נתניהו, דרש האדמו"ר מגור לסגור את מכירת הכרטיסים בשבתות אולם הדבר עורר סערה בקרב הפוליטיקאים וההסכם נפל.
בשנה האחרונה, בעקבות הגבלות הממשלה עקב התפשטות נגיף הקורונה, ספג גן החיות מכה כלכלית. ההסכם החדש יביא להסרת החרם החרדי ובכך תתאפשר הגעת קבוצות מאורגנות של חרדים במסגרת מוסדות החינוך והישיבות.
2 צפייה בגלריה
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
( צילום: עמית שאבי)
עם יישום ההסכם, יותקנו במקום מכונות אוטומטיות לרכישת כרטיסים. המבקרים יוכלו לרכוש כרטיסים גם במזומן, והן ימומנו בסיוע של עיריית ירושלים.
מנכ"ל גן החיות, זיו איילון מסר בתגובה: "מדובר במהלך שאנחנו רוצים להוציא לפועל כבר זמן רב. ההסכם הבשיל במהלך תקופת הקורונה ואנחנו מברכים על כך".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים