כ-150 בני אדם מפגינים הערב ברחבת המשביר הישן במרכז ירושלים במחאה על הרג תושב מזרח ירושלים הלוקה באוטיזם, איאד אלחלאק, שנורה למוות הבוקר (שבת) בידי שוטרים בעיר העתיקה, עת שעשה את דרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים שבו הוא לומד.
2 צפייה בגלריה
איאד אלחלאק ז״ל וההפגנה הערב
איאד אלחלאק ז״ל וההפגנה הערב
איאד אלחלאק ז״ל
(צילומים: באדיבות המשפחה, ענת יורובסקי)
אחד מהמפגינים, גיא טפר, אמר ל-mynet: "ראיתי בבוקר שהמשטרה רצחה תושב צעיר בעיר העתיקה. בתור תושב העיר זעזע אותי שמשהו כזה קרה במרחק הליכה ממני, ששוטרים רוצחים תושבים בעיר. היה לי חשוב להשמיע את הקול שלי, להגיד כתושב העיר שאני לא מוכן לקבל את זה".
(ההפגנה הערב, צילום: ענת יורובסקי)
רותם, מפגינה נוספת סיפרה כי "נחרדתי כששמעתי על האירוע הבוקר. אין לי מילים. זה אבסורד, ולא מפתיע, שמשהו כזה קורה. זה לא משהו שלא יכולנו לצפות אותו מראש. אי אפשר לשתוק מול הדברים האלה. עם כמה שזה נחמד להפגין ברחביה - חשוב לי להיות גם פה".
2 צפייה בגלריה
אביו של איאד אלחלאק
אביו של איאד אלחלאק
אביו של איאד אלחלאק
(צילום: לירן תמרי)
מוקדם יותר, ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע כי "לצערנו אנו עדים בשעות האחרונות להכללות ולהשתלחות בוטה וחסרת אחריות של אישי ציבור וגורמים שונים בשוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול הפועלים מדי יום ולילה למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל.
"תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים ובפרט בעיר העתיקה, היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים.
"בשנים האחרונות כולל בתקופה האחרונה, היינו עדים למספר ניסיונות אכזריים לפגוע ולהרוג שוטרים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובסביבתה. למרות שמרבית הפיגועים הללו לא צלחו הודות לעירנות השוטרים ותפקודם המהיר והמקצועי, הרי שחלקם גבו חיים של שוטרים.
המקרה החריג שארע הבוקר הועבר מיד לחקירת מח״ש בכדי שיבדק ויחקר בהתאם כמקובל. יחד עם זאת, מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה במי שמגן מדי יום בגופו על ביטחון אזרחי ישראל".
פורסם לראשונה: 21:14, 30.05.20